سرپرست سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، با اشاره به ارائه طرح جهادرسانه‌ای از سوی این نهاد، عنوان کرد: در حوزه رسانه‌ای جای کار بسیاری وجود داشته و باید با هم‌افزایی و همکاری در این رابطه تلاش کنیم.

مهندس علی اصغر فاتحی‌فر، پنجشنبه، ششم بهمن ماه در دیدار با مدیرکل جدید صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی، با اشاره به فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف، اظهار کرد: این نهاد در بدو تاسیس در حوزه‌های فرهنگی و تحقیقاتی فعالیت‌هایی آغاز کرد و در زمان جنگ تحمیلی نیز در حوزه تحقیقات تسلیحاتی گام‌هایی برداشت که فعالیت‌های کارگاه دانشکده فنی دانشگاه تبریز نمونه‌ای از آن است که در ۲۷ دی ماه سال ۱۳۶۵ هدف بمباران قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به این‌که با تشکیل سایر نهادها و تشکل‌های انقلابی در دانشگاه‌ها، سمت و سوی فعالیت‌های جهاددانشگاهی نیز متفاوت شده و به یک نهاد عمومی غیردولتی تبدیل شد، خاطرنشان کرد: این مجموعه در حوزه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و پژوهشی فعالیت‌ داشته و نگرش اصلی این است که بر روی کارهای بر زمین مانده فعالیت داشته باشد.

وی با اشاره به این‌که ارتباط با صنعت و دانشگاه‌ها نیز از دیگر وظایف جهاددانشگاهی است، خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی استان طی سال‌ها در حوزه‌های مختلف فرهنگی پای کار بوده و فعالیت‌هایش را متمایز از قبل پیگیری می‌کند و امروز در بستر خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا و همچنین در حوزه نظرسنجی نیز در ایسپا فعالیت داشته و توفیقات بسیاری کسب کرده است.

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی استان با اشاره به انجام فعالیت‌های آموزشی اشتغال محور توسط جهاددانشگاهی، یادآور شد: در راستای کارآفرینی نیز فعالیت داریم تا اشتغال‌زایی در طیف‌های مختلف رخ دهد؛ در این رابطه قراردادهای مختلفی با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان صمت استان داریم و سال گذشته بیش از ۳۰۰۰ مورد اشتغال‌زایی اتفاق افتاد که جهاددانشگاهی استان رتبه اول کشوری را دریافت کرد.

وی با اشاره به این‌که در حوزه آموزش نیز دوره‌ها و قراردادهای مختلفی داریم که در مراکز پنجگانه تبریز و در سه شهرستان عجب شیر، میانه و مرند ارائه می‌شود، گفت: با دانشگاه‌ صنعتی سهند، دانشگاه آزاد میانه، دانشگاه مراغه و همچنین دانشگاه پیام‌نور نیز ارتباط گیری کرده و تلاش می‌کنیم ارتباط این مجموعه در حوزه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و پژوهشی با دانشگاه‌ها پررنگ‌تر شود.

وی با تاکید بر این‌که جهاددانشگاهی استان تلاش می‌کند تا به عنوان یک زنجیره عمل کرده و بهترین استفاده را از ظرفیت‌ها داشته باشد، یادآور شد: پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی جهاددانشگاهی نیز پروژه‌های مختلفی را با استفاده از ظرفیت اساتید هیات علمی و دانشجوها پیگیری کرده و تلاش می‌کند بهترین کیفیت را در کمترین زمان ارائه دهد.

فاتحی‌فر با بیان این‌که معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی نیز در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر و پنل‌های خورشیدی فعالیت داشته و پروژه‌های مختلفی را اجرا می‌کند، یادآور شد: در حوزه پزشکی نیز خدمات مختلفی توسط این نهاد ارائه شده و همچنین در مرکز درمان ناباروری نیز فعالیت‌های موثری انجام می‌شود که خدمات این حوزه را مدیون زحمات دکتر سعید کاظمی آشتیانی هستیم که پایه گذار رویان و درمان ناباروری در کشورمان هستند.

وی با بیان این‌که مرکز درمان ناباروری از سال ۹۰ راه‌اندازی شده و در راستای توسعه مباحث تحقیقاتی تلاش می‌کند، افزود: احداث مجتمع پزشکی در شهرک خاوران را نیز در برنامه داریم تا خدمات پزشکی به صورت جامع‌تر ارائه شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که صدا و سیما مجموعه‌ای پویا بوده و تلاش خواهیم کرد در کنار این مجموعه، بنیانگذار کارهای موثر شویم، خاطرنشان کرد: در حوزه جهاد رسانه‌ای طرحی ارائه کرده‌ایم تا با تولید محتوای مناسب و همچنین تربیت مربیان بتوانیم گام‌های موثری در حوزه رسانه و جلب اعتماد عمومی به رسانه‌های داخلی برداریم.

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی در خاتمه سخنانش، دو عنصر رهبری و همچنین فرهنگ ایثار و شهادت را عامل بقا و استواری نظام دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب همواره ارتباط موثری با مردم داشته‌اند و همچنین فرهنگ ایثار و شهادت نیز جایگاه ویژه‌ای در جامعه ما دارد، اما در بحث‌های رسانه‌ای جای کار داریم و باید در این رابطه با هم‌افزایی و همکاری تلاش کنیم.
خبرنگاررحیم کاری نو

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.