وزیر کشور با بیان اینکه زنگ شروع فعالیت‌های مربوط به برگزاری انتخابات را زده‌ایم، گفت: افق ما مشارکت و حضور بیش از ۶۰ درصدی مردم است و همه برنامه‌ها باید بر همین اساس تنظیم شود.

به گزارش آیرال احمد وحیدی عصر دوشنبه در جمع استانداران سراسر کشور، مهمترین موضوع امسال را برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند ماه عنوان کرد و افزود: دشمنان از مدت‌ها قبل تلاش می‌کنند تا با ناکارآمد نشان دادن دولت و مجلس، مردم را ناامید کرده تا مشارکت در انتخابات کم شود.

وزیر کشور با اشاره به این که تورم در کشور وجود دارد ولی همه مسایل ما فقط تورم نیست و دشمن به دنبال بزرگ کردن این مشکل است، تاکید کرد: با توجه به اقدامات بزرگی که در دولت سیزدهم در همین مدت کوتاه انجام شده است، چنین اقدامی از سوی دشمنان جفای بزرگی در حق دولت و مجلس است.

وحیدی به برخی تلاش‌های آتی دشمنان در این خصوص و با هدف انجام عملیات روانی در داخل اشاره کرد و گفت: همه باید این اقدامات و تحرکات دشمنان را به خوبی رصد کرده و بشناسیم تا بتوانیم با قدرت در صحنه حضور داشته باشیم.

وزیر کشور در ادامه ارائه خدمات به مردم، رسیدگی و حل مشکلات آنان را وظیفه ذاتی همه مسئولان به خصوص مقام‌های استانی و محلی خواند و تصریح کرد: در این راستا لازم است تا استانداری‌ها و بخش‌های تابعه با برنامه ریزی گسترده تر وارد عمل شوند تا مشکلات مردم در اسرع وقت حل شود.

وحیدی مولفه امنیت، سلامت و رقابت را با توجه به بیانات مقام معظم رهبری از دیگر امور مرتبط با انتخابات پیش رو ذکر کرد و افزود: استانداران باید برای این بخش‌ها نیز برنامه ریزی‌های لازم را با انتخاب افراد معتمد در هیات اجرایی انجام دهند و در عین حال بیطرفی خود را حفظ کنند.

وی بر ضرورت نظارت استانداران بر امور اداری، اجرا و شمارش آرای انتخابات تاکید کرد و افزود: علاوه بر تلاش‌ها برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات لازم است امور اداری انتخابات نیز به بهترین شکل انجام شود.

در ادامه، محمد عباسی رئیس سازمان امور اجتماعی کشور به تهیه طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی از سوی این سازمان اشاره کرد و گفت: تا آخر خردادماه این طرح در شورای اجتماعی تصویب می‌شود و لازم است تا استانداران نیز دیدگاه های خود را در این ارتباط برای گنجاندن در طرح اعلام کنند.

وی در ادامه به وجود مراکز نظرسنجی مختلف در کشور اشاره کرد و افزود، در وزارت کشور نیز مرکز رصد و افکار سنجی به منظور تطبیق نظرسنجی‌ها، طراحی شده است.

وحیدی همچنین در این ارتباط بر ضرورت توجه استانداری‌ها به آسیب های اجتماعی تاکید کرد و اولویت اول را گسترش فرهنگ عفاف و حجاب خواند.

وزیر کشور حاشیه نشینی را از دیگر آسیب‌های اجتماعی برشمرد و گفت: اقداماتی از سوی ستاد محلات کمتر برخوردار به ریاست علی آقامحمدی انجام شده است.

وی برگزاری مراسم و راهپیمایی اربعین را مهم خواند و تاکید کرد: باید همه با هم به دنبال یک سازماندهی خوب برای اعزام زائران از هر استانی به سمت مرزهای غربی باشیم تا این مراسم به خوبی و گسترده تر از سال گذشته برگزار شود.

اجرای طرح مسکن ملی از دیگر نکات مورد اشاره وزیر کشور در این نشست بود که آن را وظیفه همگانی ذکر کرد و گفت: در این ارتباط نیز لازم است تا همه استانداران گزارش‌های خود را از روند و پیشرفت امور ماهانه اعلام کنند تا در صورت بروز هر مشکلی بتوان بسرعت نسبت به رفع آن اقدام کرد.

وحیدی با اشاره به برگزاری نمایشگاه ارزش زنجیره راهبردی در محل نمایشگاه‌های دایمی تهران از سوی معاونت اقتصادی وزارت کشور با حضور استان‌های مختلف، از تلاش‌های انجام شده در این ارتباط تجلیل و تشکر کرد.

وی توسعه بیش از پیش استان‌ها را از طریق ارزش زنجیره راهبردی امکان پذیر خواند و گفت: این زنجیره به ما می‌گوید که کجا، چه زمانی و در چه زمینه ای باید سرمایه گذاری کنیم تا بتوانیم به اهداف مورد نظر و افزایش ثروت ملی دست یابیم.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.