استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تخصیص هشت هزار میلیارد تومان از اعتبارات سفر اول رئیس جمهور به این استان، گفت: از استان‌های پیشرو در جذب اعتبارات دور اول سفر هستیم.

آیرال عابدین خرم روز شنبه با اشاره به تصویب ۱۹ هزار و ۳۷۳ میلیارد تومان اعتبار برای استان در سفر خرداد ماه سال گذشته رئیس جمهور به استان، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این اعتبار برای سه سال در نظر گرفته شده است .

وی با اشاره به اینکه اعتبارات سفر رئیس جمهور علاوه بر اعتبارات سالانه رایج استان هاست، گفت: تکمیل مقبره الشعرا و تملک خانه باقرخان در تبریز اولویت دولت است.

خرم با اشاره به سرمایه گذاری بیش از ۲۲۰ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در استان گفت: رئیس جمهور در دور دوم سفر استانی با فعالان اقتصادی و تولیدی استان دیدار می کند.

وی با اعلام اینکه در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان خط آهن بستان آباد- خاوران به بهره برداری می رسد، گفت: عملیات اتصال ایستگاه خاوران به ایستگاه مرکزی تبریز پس از سفر رئیس جمهور به جد دنبال می شود و خط آهن بستان آباد – تبریز به طور کامل به بهره برداری می رسد.

دولت با تمام توان برای احیای دریاچه ارومیه می کوشد

خرم با بیان اینکه دولت با تمام توان برای احیای دریاچه ارومیه می کوشد، اظهار کرد: انتقال آب کانی سیب نقش مهمی در احیای دریاچه داشته است.

استاندار آذربایجان شرقی از مدیران دستگاه های اجرایی خواست دستاوردهای دولت سیزدهم را به مردم گزارش کنند.

خرم با اعلام اینکه این سفر در روزهای آینده به استان انجام می شود، گفت: رئیس جمهور در این سفر، با مردم، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و آزادگان دیدار می کند و نشستی با فعالان فرهنگی، اجتماعی و سیاسی استان خواهد داشت.

وی بررسی روند پیشرفت طرح‌ها و ارزیابی مصوبات سفر سال گذشته را از دیگر اهداف این سفر برشمرد و گفت: بخشی از این مصوبات و طرح هایی که به اتمام رسیده و جزو پروژه های مهم هستند از سوی رئیس جمهور و وزرا در تبریز و دیگر شهرستان‌ها به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: همچنین طرح‌ها و منابعی که برای آنها در نظر گرفته شده در سفر دوم رئیس جمهور مصوب خواهد شد و تفاهم نامه ای با بخش خصوصی انجام می شود تا توسعه استان شتاب گیرد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.