بنا به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی ایرال خبر: فهرست143 تن از بستگان مقامات جمهوری اسلامی که در 40 سال گذشته «پست رسمی» داشته‌اند! تذکر: نام برخی افراد که با مقامات بلندپایه حکومت ایران دارای نسبت سببی یا نسبی بوده‌اند، در فهرست …
بنا به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی رک خبر:
فهرست۱۴۳ تن از بستگان مقامات جمهوری اسلامی که در ۴۰ سال گذشته «پست رسمی» داشته‌اند!
تذکر:
نام برخی افراد که با مقامات بلندپایه حکومت ایران دارای نسبت سببی یا نسبی بوده‌اند، در فهرست موجود به دلایل زیرنیامده است:

الف-سابقه سیاسی و مبارزاتی خود فرد، حتی در مواردی از اقوام صاحب منصبش بیشتر بوده است. برای مثال علی جنتی فرزند آیت الله جنتی، هادی خامنه ای برادر آیت الله خامنه ای، محمد هاشمی برادر آیت الله هاشمی، محمد منتظری فرزندآیت الله منتظری و …، هر یک مستقل از نسبت خانوادگی خود با مقامات، دارای سوابق سیاسی و مبارزاتی بوده‌اند.

ب-پدر یا بستگان فرد اگرچه شناخته شده یا صاحب نفوذ اند، اما دارای «مقام رسمی» در حاکمیت نبوده‌اند. برای مثال پدر علی و صادق لاریجانی، اگر چه که یک روحانی بلندپایه در جمهوری اسلامی محسوب می‌شود، اما هرگز سمت یا پست رسمی در ساختار حاکمیت نداشته است.

ج-خود فرد اگر چه داری اشتهار است و پدرش نیز از مقامات دارای منصب در جمهوری اسلامی محسوب می‌شود، اما فاقد سمت رسمی است. برای مثال فرزند آقای مصباح یزدی، با وجود اشتهار فاقد سمت رسمی در ساختار حاکمیت بوده است.
نام و نسبت خانوادگی تمامی افرادی که در جدول آمده، جملگی از «منابع داخلی» و «رسانه‌های رسمی» استخراج شده و برای گنجاندن نام فرد به شایعات و نقل قول‌ها یا منابع غیر معتبر استناد نشده است، از همین رو، بنده ناچارا نام بیش از ۳۰ فرد را از جدول حذف کردم.

این جدول به هیچ وجه درباره شایستگی یا عدم شایستگی هیچ یک از افراد داوری نکرده و صرفا به انعکاس نام، نسبت فامیلی و پست رسمی بسنده کرده است.

این فهرست قطعا ناقص است؛ چون:
الف- تهیه آن نه توسط یک نهاد تحقیقاتی، بلکه بر اساس داده‌های فردی بوده است.
ب- منابع و اطلاعات لازم برای تکمیل جدول در اختیار بنده نبوده و ماده تحقیق صرفا رسانه‌های جمعی بوده است.

دقت کنید! این فهرست فقط و فقط به تجمیع نام افراد «دارای سمت و پست رسمی» محدود بوده و آندسته از بستگان مقامات که فعالیت‌های اقتصادی، سیاسی و … در بخش خصوصی و یا جاهای دیگر داشته‌اند را شامل نمی‌شود.
دکترمحمدامین سرکهکی


توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.