هشتاد و نهمین جلسه شورای شهر تبریز با حضور تمامی اعضای شورا صبح امروز برگزار شد.

به گزارش آیرال خبر، شهرداردر هشتاد و نهمین جلسه شورای شهر تبریز در توضیح عملکرد بودجه ۹۷ شهرداری تبریز اظهار داشت: اکثر پروژه‌های شهری به ویژه در بحث زیرساخت‌ها در تمام مناطق توزیع شده و این عدالت برخلاف سال‌های گذشته وجود دارد.

وی ادامه داد: نهضت ایجاد فضای سبز آغاز شده و سعی خواهیم کرد توسعه فضای سبز را در سال آینده ادامه دهیم زیرا شهر تبریز بیش از این نیازمند توسعه فضای سبز می‌باشد.

شهردار تبریز با اشاره به کنال کشی‌های سطح شهر عنوان کرد: در سال‌های گذشته تا به این حد کانال‌کشی و مهار آبهای سطحی صورت نمی‌گرفت و امسال نزدیک به دوازده کانال اصلاح و یا ایجاد شده‌اند.

وی ادامه داد: اگر در گذشته آب‌ باران در سطح شهر جاری و سیل ایجاد می‌شد همه آن را می‌دیدند اما امروز که هیچ اتفاقی نمی‌افتد کسی از رحمات این موضوع خبر ندارد.

شهین‌باهر در خصوص انتقاد اعضا از عدم وجود پروژه‌های شهرداری گفت: قرار ما با اعضای شورا، تکمیل پروژه های ناتمام بود، امروز اگرچه ده سال از افتتاح پل کابلی می‌گذرد اما نواقص آن دلیل ترافیکی است و به دنبال تکمیل چنین پروژه‌هایی هستیم.

وی تاکید کرد: برایم مهم این است که پروژه‌های نیمه تمام را به اتمام برسانم نه اینکه پروژه‌ای را شروع کنم که بقیه بگویند باهر چنین کاری را انجام داد، به خودم اجازه نمی‌دهم پروژه ای را ناقص اجرا کنم.

شهردار تبریز در خصوص وضعیت متروی تبریز نیز اذعان داشت: بزرگترین پروژه شهر تبریز مترو است و تا به امروز ۲۰۰ میلیارد تومان برای آن پرداخت کرده‌ایم دلیل اینکه در گزارش امروز ذکر نشد، این بود که حوزه تخصصی گزارش آن را ارائه دهد.

در ادامه سونیا اندیش با انتقاد از گزارش معاون عمرانی شهرداری تبریز گفت: این گزارش ناقص بود و در آن خبری از پروژه‌های مشکل‌دار نبود به طور مثال اجرای ساختمان شهرداری منطقه یک بدون مجوز در حال انجام است و در پاسخ به عدم صدور مجوز دوستان در شهرداری گفتند که ما مجوز نمی‌گیریم بلکه چاقو در گلوی مردم می‌گذارند که مجوز بگیرند.

وی ادامه داد: ساختمان شهرداری منطقه یک در گلکار در کاربری فصای سبز انجام می‌شود و اصلا مجوزی برای تغییر کاربری نیز نگرفته‌اند.

نائب رئیس شورا در خصوص پروژه میدان آذربایجان تصریح کرد: پروژ‌ه میدان آذربایجان از جمله مواردی بود که هزینه فراوان و هجمه برای آن صورت گرفت اما به سرانجامی نرسیده است.

وی ادامه داد: برای این پروژه مسابقه طراحی گذاشتند و طرحی برنده شد اما در معاونت عمرانی شهرداری کلا آن را تغییر دادند که با نقشه‌ی اولیه کاملا متفاوت است و هزینه ۴۲ میلیاردی اولیه بالغ بر ۱۲۰میلیارد شده که حال به این وضعیت است.

اندیش خطاب به شهردار تبریز گفت: از شهرداری درخواست می‌کنم پروژ‌ه‌هایی که امکان تملک ندارند را از ابتدا اجرایی نکنند.

غلامحسین مسعودی‌ریحان نیز در این جلسه با تاکید بر نظارت شورا بر اجرای پروژه‌ها اظهار داشت: هر از گاهی گزارشی کلی توسط شهرداری داده برای به به و چه چه می‌شود که از حوصله شورا و حتی رسانه‌ها خارج است.

وی افزود: باید مکانیسمی تعیین کنیم که با آن نظارت مستمر بر اجرای پروژه‌ها داشته باشیم و نه اینکه اعضای شورا هر از گاهی مانند ستاره سهیل بر سر پروژه‌ها حاضر شده و عکس بگیرند که نظارت کردیم.

عضو شورای شهر تبریز تاکید کرد: چهار کارشناس مستقل و خبره استخدام کنید تا کمیسیون مربوطه نیز نظارت کند، اگر می‌خواهیم شورا باشیم باید نظارت کنیم اما اگر می‌خواهیم بیایند و بروند و از ما راضی باشند نیازی به نظارت نیست.

وی با انتقاد از سخنان شهردار در خصوص توزیع عادلانه بودجه در مناطق گفت: بودجه‌‌ای که در آن منطقه یک ۳۲ درصد سهم داشته باشد چگونه عادلانه است؟

فریدون بابایی اقدم نیز در این جلسه با اشاره به گزارش شهرداری عنوان کرد: در دوره قبل شورا، برخی از مناطق تا ۸۵ درصد از پروژه های عمرانی را با ترک تشریفات اجرا می کردند اما کنار گذاشتن این رویه در دوره فعلی قابل ستایش است.

وی ادامه داد: ما در کیفیت اجرای پروژه های عمرانی توسط شهرداری بحث داریم! اگر کسی با اهمال یا کارنابلدی کیفیت اجرای پروژه ها را پایین می آورد باید تحت تعقیب قانونی و جدی قرار گیرد.

در ادامه محمد اشرف نیا ابراز داشت: گزارش شهرداری باید معطوف به پروژه های عمرانی مصوب سال ۹۷ باشد که شورای شهر با لحاظ اولویت های خود آن را تصویب کرده است.

وی افزود: برخی مناطق پروژه‌هایی را اجرا می‌کنند که اساسا در بودجه ۹۷ اعتباری برای آن در نظر گرفته نشده است.

عضو شورای شهر تبریز عنوان کرد: اگر توقع داریم کارشناسان کمیته های تخصصی به صورت اصولی به نظارت پروژه های عمرانی بپردازند باید میزان پرداخت به این کارشناسان را به شکل منطقی تعریف کنیم.

وی تاکید کرد: قطار شهری اولویت اول پروژه های عمرانی شهرداری بود اما با این نحو مدیریت هیچ نتیجه قابل توجهی حاصل نخواهد شد.

در پایان شهرام دبیری در نطق میان دستور شورای شهر تبریز اظهار داشت: ترویج عدالت اجتماعی، توسعه فرهنگ و زبان و ادبیات آذربایجانی و توسعه ورزش همگانی از جمله مسائلی است که در دستور کار است.

وی ادامه داد: بودجه سازمان فرهنگی و هنری ده میلیارد است که دو میلیارد و هشتصد میلیون محقق شده است که این موضوع جای تاسف دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تاکید کرد: آموزش فرهنگ شهروندی، توسعه ورزش همگانی، ترویج گردشگری و تقویت ارتباط با شهرهای خواهر خوانده، حمایت از سازمان‌های مردم نهاد، ایجاد هفته نامه برای انعکاس فعالیت‌های شورا و فعالیت‌های فرهنگی، مناسب سازی محیط برای معلولین، شناساندن مشاهیر و مفاخر آذربایجان،تقویت مدیریت سلامت شهر و سنجش عدالت در حوزه سلامت، حمایت از هنرمندان و پیشکسوتان، از جمله برنامه‌های فرهنگی مد نظر است.

وی با اشاره به آموزش‌های فرهنگ شهروندی گفت: فرهنگ قناعت و ساده زیستی، فرهنگ نظم اجتماعی و قانونگرایی، فرهنگ و آئین همسایگی، فرهنگ نظافت و بهداشت عمومی، فرهنگ صحیح رفتار ترافیکی از جمله موارد مورد نظر در فرهنگ شهروندی است که باید آموزش داده شود.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.