1150.jpg

آیرال خبر- شهردار منطقه پنج تبریز گفت : توسعه فضای سبز و حفظ درختان جزو اولویت های این منطقه بوده و قطع درخت بدون اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح امری غیر قانونی بوده و امکان ناپذیر است .

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار ، میر علی اصغر نساج غازانی در رابطه با قطع درخت در کوی فرشته با اعلام این مطلب افزود :  اتصال  ۲۴ متری فرشته جنوبی به فاز اول بزرگراه دو کمال جزو طرح های عمرانی مصوب شهرداری منطقه پنج می باشد که ۱۹ اصله درخت در مسیر این پروژه واقع شده است .

 وی در این رابطه تصریح نمود : با اخذ مجوز از کمیسیون حفظ و گسترش سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تبریز به شماره ۱۰۹۴۰۳/۱۲ به علت آنکه تعدادی از درختان واقع در مسیر نسبتاً بزرگ بوده و امکان جابجایی آن وجود نداشت بالاجبار اقدام به قطع یک اصله درخت شد.

شهردار منطقه پنج با بیان اینکه این منطقه بالغ بر ۱۷۰ هزار اصله درخت در سطح حوزه کاشته است گفت : به احترام حساسیت افکار عمومی و شهروندان عزیز کلانشهر تبریزتا اطلاع ثانوی از قطع سایر درختان خودداری شده است .

 نساج افزود : با حضور کارشناسان محترم سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز با وجود آنکه به علت نسبتاً بزرگ بودن درختان امکان جابجایی و کاشت آنها در محلی دیگر وجود ندارد با این حال موضوع جابجایی درختان دوباره بررسی می شود.

وی در این خصوص خاطر نشان ساخت که شهرداری منطقه پنج در مسیرهای منتهی به کوی فرشته  اقدام به کاشت درخت به تعداد لازم و کافی خواهد کرد .

 نساج با بیان اینکه توسعه شهر و خدمات رسانی به شهروندان به ویژه در حوزه حمل و نقل ، کاهش ترافیک شهر و تسهیل در تردد شهروندان جزو نیازهای اصلی در کلانشهرها شده است گفت : مدیریت این منطقه در صورتی که با اخذ مجوز از مراجع ذی صلاح مجبور به قطع درختان واقع در مسیر پروژه های عمرانی شود طبق قانون اقدام به توسعه فضای سبز به میزان چند برابری درختان قطع شده می کند.

 شهردار منطقه ۵ تبریز در پایان از مدیران رسانه ها در همکاری صمیمانه با این منطقه در پوشش اخبار قدردانی کرده و ابراز امیدواری نمود این تعامل بیش از پیش تداوم یابد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.