وزیر ورزش و جوانان گفت: تیم ملی فوتبال ایران می‌تواند بعد از چهل و دو سال با توجه به بازیکنان و کادر فنی خوبی که دارد، به قهرمانی آسیا برسد.

به گزارش آیرال خبر، مسعود سلطانی‌فر در سخنرانی خود در مراسم تجلیل از مربیان برتر فوتبال در سال ۹۶ گفت: بزرگانی امروز در این سالن حضور دارند که دیدن آنها خاطرات خوب دوران نوجوانی و جوانی من را از دستاوردها و افتخارات فوتبال کشور که مدیون زحمات این جمع است را تداعی می‌کند. ما با استفاده از ظرفیت‌های مادی و معنوی ورزش روزبه‌روز مسیر پیشرفت را با سرعت زیاد طی می‌کنیم. خوشبختانه در اینجا بزرگان فوتبال و ورزش که سالها زحمات کشیدند حضور دارند و باید اینگونه تجلیل‌ها در سایر رشته‌ها نیز برگزار شود.

وی افزود:‌ سال ۹۷ سالی پر از رویداد ورزشی برای کشورمان بود که خدا را شکر با زحمت مدیران و مربیان در اکثر این رویدادها کارمان را با موفقیت به پایان رساندیم، شروع سال ۹۷ با جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه همراه بود و تیم ملی توانست تاریخی‌ترین نتایج خود را در یک گروه سخت کسب کند. خیلی‌ها فکر می‌کردند تیم ملی تبدیل به یک زنگ تفریح در مقابل قهرمان جهان، قهرمان اروپا و قهرمان آفریقا شود، اما فرزندان و شاگردان سالهای گذشته شما آبرو و عزت کشور را حفظ کردند.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه خاطرنشان کرد: سپس رقابت‌های آسیایی جاکارتا را در پیش داشتیم که فرزندان ایران با کسب ۶۲ مدال بیشترین مدال را بد از انقلاب در این مسابقات به دست آوردند. در مسابقات پارآسیایی برای دومین مرتبه رتبه چهارم کشورمان به سوم ارتقا پیدا کرد. در لیگ قهرمانان فوتبال آسیا برای اولین بار در تاریخ کشور دو تیم پرهوادار و باسابقه ایران در جمع هشت تیم برتر قرار گرفتند که درنهایت یک تیم هم به فینال رسید.

وی افزود: در المپیک جوانان، ورزشکاران ما رتبه بیست و چهارم گذشته را به رتبه هفتمین ارتقا دادند. در مسابقات متعددی مثل کاراته، وشوو و تکواندو هم فرزندان ایران توانستند افتخارات بزرگی را رقم بزنند.

وی در ادامه تأکید کرد: همه عزیزانی که در این مراسم هستند، به نوعی در جام‌های ملت‌های گذشته حضور داشتند و بسیاری از افتخارآفرینی‌ها، دستاوردهای بزرگ این عزیزان بوده است. چندین دوره قهرمانی و افتخارات دیگر ماحصل کار این بزرگان بوده است. در مقطع فعلی هم ما شرایط خوبی داریم، با بازیکنان و کادر فنی خوبی که وجود دارد و حمایت همه‌جانبه‌ای که از سوی فدراسیون و وزارت ورزش انجام شده می‌توانیم بار دیگر بعد از چهل و دو سال قهرمانی شویم.

سلطانی‌فر در پایان تأکید کرد: کشور در شرایط ویژه‌ای قرار دارد، نمی‌خواهم از لحاظ سیاسی صحبت کنم، اما این روزها فشارهای زیادی به کشور وارد می‌شود که از لحاظ اقتصادی روی معیشت مردم تأثیر گذاشته است. یکی از تنهاترین عرصه‌هایی که توانسته باعث ایجاد شور و نشاط و شعف در بین مردم شود ورزش است، ما باید با توجه به شرایط موجود در راستای وحدت و همدلی حرکت کنیم تا از این گذرگاه سخت عبور کنیم. ما در دوران جنگ و بعد از آن مشکلات زیادی داشتیم و به عنوان کسی که در این سالها همواره مدیر بوده، هیچ گاه شرایط اینقدر سخت و فشارها زیاد نبوده که ان‌شاءالله با عزم و اراده مردم، تلاش مسئولان و وحدت نخبگان دست به دست هم می‌دهیم و از این گذرگاه عبور می‌کنیم تا با کمک یکدیگر گلیم نظام را در این شرایط سخت از آب بیرون بیاوریم.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.