مسعودی ریحان

عضو شورای شهر تبریز گفت: باید از توان بانوان در مدیریت شهری استفاده شود.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، غلامحسین مسعودی ریحان در سخنان پیش از دستور یکصد و چهل و سومین جلسه شورای شهر تبریز با گرامیداشت روز تولد ستارخان گفت: زمانی که سپهر سیاسی ایران با اختناق مواجه شد مردی از دیار آذربایجان به پا خواست و آزادی را برای ایران به ارمغان آورد.

او با اشاره به آمار استان در حوزه های مختلف گفت: آذربایجان شرقی در میزان سواد رتبه ٢٣ کشور و در میزان جمعیت نیز رتبه ششم کشور است. کاهش جمعیت استان در واقع مهاجرت نخبگان را نشان می دهد.

عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه امید به زندگی مردان و زنان در استان از متوسط کشور پایین تر است افزود: در آمار مربوط به درآمد خانوار، رتبه استان ما دهم بوده و در میزان اشتغال در کارگاه های بیش از ١٠ نفر نیز رتبه ١۵ کشور هستیم.

مسعودی ریحان در ادامه با انتقاد از عدم اجرای ٣۴ تبصره بودجه سال ٩٨ گفت: گزارش پیشرفت آسفالت و پروژه های عمرانی در صحن شورا اجرا نشده است.

او با قرائت تعریف توسعه پایدار گفت: توجه به شرکت های دانش بنیان، استفاده از انرژی خورشیدی در پارک ها و توجه به وضعیت آب آشامیدنی شهر باید مورد توجه باشد.

این عضو شورای شهر تبریز افزود: توجه به ایجاد شهر امن برای دوچرخه سواری و حمل و نقل ایمن باید جزو برنامه های شهری برای رسیدن به توسعه پایدار باشد. هوشمند سازی شهر که در تبصره ها بر آن تاکید شده باید با سرعت اجرا شود.

مسعودی ریحان با انتقاد از نبود کارشناسان جامعه شناسی، فلسفه و تاریخ در برنامه ریزی های شهری گفت: نبود این افراد و استفاده از مهندسین در مدیریت شهری باعث شده با بتن شهر مواجه شویم.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.