موسایی

قائم مقام شهردار تبریز گفت: تا امروز هیچ قراردادی در راستای تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری تبریز منعقد نشده و فعلا در مرحله جمع آوری مدارک و اطلاعات هستیم.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، رسول موسایی در یکصد و چهل و سومین جلسه شورای شهر تبریز درمورد تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری تبریز اظهار داشت: موضوع تبدیل وضعیت کارکنان مجموعه شهرداری تبریز بر اساس ابلاغیه وزارت کشور آغاز شده و این دستورالعمل اجازه می‌دهد قراردادهای کار معین موجود به قرارداد کار موقت تبدیل شوند.

موسایی افزود: یکی از ویژگی های این موضوع این است که شهرداری‌ها بر اساس ساختاری که برای آن‌ها مصوب شده با پست‌های سازمانی خالی، می توانند به فراخور شرایط افراد، پست سازمانی به نیروها اختصاص دهند.

او ادامه داد: در ارتباط با تبدیل وضعیت دیگر افرادی که در قالب تامین نیرو کار می‌کنند، هم وزارت کشور و هم دیگر دستگاه‌های نظارتی می‌دانند که در کل کشور موضوع تامین نیروی انسانی وجود دارد و در شهرداری های دیگر شهرها نیز این موضوع وجود دارد. نوع مدیریت بر این شرکت ها در بیشتر کلانشهرها، با شیوه شهرداری تبریز مطابق است.

قائم مقام شهردار تبریز همچنین خاطرنشان کرد: سال ۹۰ دستورالعمل و تاکید دولت آن زمان مبنی بر تبدیل وضعیت بود که تمامی نیروهای تامین نیرو تبدیل وضعیت شوند ولی شهرداری‌ها به سبب اینکه در ساختار خود پست خالی نداشتند، مقاومت می‌کردند.

موسایی افزود: در سال ۹۰ تعداد  هزار و ۲۳۰ پست سازمانی در شهرداری تبریز  وجود داشت که بیش از ۹۰۰ پست آن پر شده بود و امکان تبدیل وضعیت وجود نداشت.

او خاطرنشان کرد: وزارت کشور اخیرا دستور العملی ابلاغ کرده که اجازه می دهد تبدیل وضعیت رخ دهد اما هنوز هیچ جزئیاتی برای ما مشخص نشده است چراکه هر شهری وضعیت و شرایط خاصی دارد و نمی توان برای هر شهر نسخه واحدی ارائه کرد.

قائم مقام شهردار تبریز گفت: مقرر شده تمامی افراد مراجعه کرده و در سامانه مشخص شده اطلاعات خود را وارد کنند. این اطلاعات توسط وزارت کشور بررسی می‌شود و در نهایت با توجه به شرایط هر شهر نسخه آن مشخص می شود. برای مثال در شهر تبریز حدود ۲ هزار پست خالی دایم و از این تعداد ۷۳۰ تا ۷۴۰ پست به کارمعین های قبلی اختصاص می یابد.

موسایی افزود: منتظر مکانیزمی هستیم که بدانیم بقیه این پست ها بر چه اساس و برای چه شرایطی اختصاص یابد. پس از اسکن اطلاعات و ثبت در سامانه، به ما ابلاغ خواهد شد که چه تعداد و بر چه اساسی می توانند حائز شرایط باشند.

او درمورد نیروهایی که برای تبدیل وضعیت، حائز شرایط نشدند نیز گفت: وزارت کشور اعلام کرده برای آنان نیز برنامه مشخصی خواهد داشت و در قالب مشاغل کارگری تبدیل وضعیت می شوند.

قائم مقام شهردار تبریز در پایان اظهار داشت: وزارت کشور در نظر دارد با این موضوع از جذب نیروی جدید جلوگیری کند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.