آیرال خبر- در روزهایی که نگاه همه ی فوتبالدوستان آذربایجانی به نتایج نه چندان خوب تراکتور دوخته شده، فوتبال تبریز و آذربایجان عزادار شد!

تیم فوتبال شهرداری تبریز که در سال های نه چندان دور و در دوره غیبت تیم ماشین سازی به قدرت سوم فوتبال تبریز تبدیل شده بود، در بی خبری و سکوت کامل رسانه ای یا قبول یازدهمین شکست خود، عملا راهی دسته دوم شد!

این تیم که با اصرار برخی مدیران رده بالا و میانی شهرداری تبریز به یک باشگاه تبریزی واگذار شده بود، با کسب فقط 5 امتیاز از 14 بازی! از همین هفته های انتهایی نیم فصل اول سقوط خودش را به لیگ پایین تر مسجل کرد تا بازهم شاهد ظلمی دیگر به فوتبال آذربایجان باشیم.

چندین ماه پیش که شورای شهر به خاطر دستورالعمل وزارت کشور  تسلیم خواسته آنها در قبال انحلال و یا واگذاری تیم های قهرمانی شد، تیم فوتبال شهرداری تبریز با قیمتی باورنکردنی و ناچیز به این باشگاه که سابقه هیچگونه فعالیت حرفه ای نداشت واگذار شد و تذکرات کارشناسان و اصحاب رسانه در این خصوص نادیده گرفته شد تا بدون احراز اهلیت و توانایی های خریدار، حرف برخی مدیران شهرداری که تلاش ویژه ای بر این واگذاری داشتند به کرسی بنشیند.

حال و پس از گذشت تنها 14 هفته از مسابقات لیگ دسته اول، این تیم که حتی مدیران آن نتوانسته اند، تغییر نامش را به ثبت برسانند و همچنان با نام قبلی فعالیت می کند، با 5 امتیاز به قعر جدول 18 تیمی لیک دسته اول کوبیده شده است تا برای بقیه تیم ها حکم زنگ تفریح را داشته باشند!

در روزگارانی نه چندان دور، این تیم در لیگ برتر حضور داشت و شانه به شانه مدعیان حرکت می کرد و وزنه ای برای فوتبال تبریز و مامنی برای بازیکنان بومی بود.

بسیاری از چهره های نامی فوتبال تبریز در این تیم درخشیده و به فوتبال کشور معرفی شده اند ولی اینک تیم شهرداری بایستی با نتایج افتضاح و شکست های سریالی به محلی برای تحقیر فوتبال تبریز تبدیل شده باشد.

نتایج و عملکرد این تیم را با تیم تازه تاسیس نود ارومیه می توان مقایسه کرد.

نود ارومیه که سال دوم حیاتش در لیگ را تجربه می کند با عملکردی درخشان توانست در سال اول که هیچ بازیکنی را در اختیار نداشت و فقط با بازیکنان لیگ دویی کار را آغاز کرده بود، از هفته دوم اقدام به یارگیری کرد و با حفظ سهمیه، امسال صدرنشین و یکی از مدعیان صعود به لیگ برتر شد ولی در این سوی دریاچه، تیم شهرداری با یک دوجین از بازیکنانی که قرارداد داشتند نتوانسته دومین پیروزی اش را تجربه کند و از هم اکنون سقوط کرده است!

برای بقا در لیگ یک، حداقل 35 امتیاز نیاز است که بعید و دور از ذهن و رویایی ست که این تیم بتواند در 17 بازی 30 امتیاز کسب کند

کسب 30 امتیاز از 17 بازی می تواند مسیری برای قهرمانی برای تیم های مدعی باشد!

و اما مقصر اصلی کسانی هستند که این تیم را به مفهوم واقعی کلمه نابود کردند

همان مدیرانی که نخواستند و یا نتوانستند با راهکاری قانونی، این تیم را حفظ کنند و با واگذاری دقیقه نودی باعث و بانی این اتفاقات تلخ شدند.

بی شک فوتبالدوستان آذربایجان خیانت این مدیران شهرداری را فراموش نخواهند کرد، مدیرانی که عامل اصلی تحقیر فوتبال تبریز شدند.

 

 

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.