سرای محله

آیرال خبر- مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز از راه اندازی نخستین خانه و سرای محله در منطقه کوثر شرقی (ترلان دره سی) تبریز خبر داد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، محمدحسین حسن زاده در بازدید از موسسه خیریه فروغ زندگی تبریز با اعلام این خبر اظهار داشت: سراهای محله موجب گسترش و نهادینه کردن مشارکت آگاهانه و اثر بخش مردمی در سطح محله به مدیریت خود اهالی است.

حسن زاده ادامه داد: این خانه های محله با همکاری دستگاههای مختلفی مثل ستاد مبارزه با مواد  مخدر، بهزیستی، شهرداری و… و متشکل از شورایی از منتخب اعضای محلات تشکیل یافته و در زمینه موضوعاتی مثل آموزش مهارت های زندگی، آموزش هنرهای دستی، ارائه توانمندی های مختلف و… فعالیت می کند.

وی با تاکید بر لزوم حضور اثرگذار شهروندان در این خانه محلات، تصریح کرد: مدیریت شهری بدون حضور فعال شهروندان امکانپذیر نیست چراکه اگر شهروند بی تحرک بوده و برای زندگی بهتر منتظر ناجی باشد و خود تحرکی نداشته باشد این امکانپذیر نیست.

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز یادآور شد: در مسائل اجتماعی تا شهروند خود را نشناخته، جزئی از شهر ندانسته و با حقوق خود آشنا نباشد اتفاق خاصی در شهر رخ نمی دهد؛ در واقع ما برای حل مشکلات و مسائل محلات باید شهروندان را با خود همراه سازیم.

حسن زاده از راه اندازی نخستین سرای محله به عنوان پایلوت در محله کوثر شرقی خبر داده و خاطرنشان کرد: محله کوثر شرقی (ترلان دره سی) به عنوان یکی از محلات آسیب پذیر تبریز نیازمند راه اندازی چنین مکانی جهت کمک به حل برخی مشکلات موجود در این منطقه است.

وی با اشاره به ضرورت حضور قشرهای مختلف مردمی در این خانه محله، اظهار داشت: هم اکنون حدود ۵۰۰ نفر جمعیت ساکن محله کوثر شرقی هستند که باید برای فعالیت این خانه محله بتوانیم از تمامی قشرها اعم از زن، مرد، پیر وجوان، آسیب دیده های اجتماعی و…در ساختار این خانه ها استفاده کنیم.

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکل سکونت گاه های غیرمجاز متعدد در تبریز، تصریح کرد: این یکی از واقعیت های تبریز است که یک سوم شهروندان تبریزی در بافت حاشیه نشین زندگی می کنند و سکونت گاه های غیر رسمی در تمامی نقاط اعم از در جنوب، غرب، شمال و حتی اطراف منطقه بارنج نیز وجود دارد.

حسن زاده افزود: شهرداری فقط بخشی از مدیریت جامعه را بر عهده دارد که شاید به دلیل ملموس بودن خدمات دهی بیش از سایر ارگان ها با شهروندان در تبادل است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طی روندی مستمر، در اداره کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری به دنبال راه اندازی و افتتاح سرای محلات در نقاط مختلف سطح تبریز هستیم.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.