مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی از پوشش زنده بیش از ۹۰ درصد مراحل پنج گانه سی‌ و چهارمین دوره تور دوچرخه‌سواری بین‌المللی ایران ـ آذربایجان از شبکه سهند ، ورزش و برخی دیگر از شبکه های سراسری خبر داد .

به گزارش آیرال خبر به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی ، هندس مرتضی صفری افزود : شبکه سهند با درگیری بیش از ۸۰ نفر از عوامل سیما و فنی ، از ۱۰ تا ۱۴ مهر ماه امسال تمام توان خود را بکار خواهد گرفت تا برای اولین بار در طول تاریخ برگزاری این تور ، پوششی شایسته و حرفه ای را به نمایش بگذارد .

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی به پوشش کامل پنج مرحله از سه استان آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی و اردبیل اشاره کرد و خاطر نشان شد : بر اساس هماهنگی های بعمل آمده با شرکت مخابرات و اپراتورهای ارائه دهنده خدمات و سازمان تنظیم مقررات رادیویی ، تمامی مسیر ها قبل برگزاری با نصب آنتن مخصوص درAviwest  تست و پوشش اینترنت جاده ای آنها بهبود و ماکسیمم توان آپلود در BTS های نصب شده در این مسیر ها از حالت ۳به ۴G تبدیل شده و به ماکسیمم توان ارتقا یافته است .

صفری بهره گیری از ۴ دستگاهSng  ،۵ دستگاهAviwest   مجهز به آنتن خاص ، نصب تجهیزات ارسال بی سیم صدا و تصویر روی بستر lte ، استقرار دوربین های متعدد در نقاط مختلف ، استفاده از تصاویر هلی شات ، راه اندازی سامانه اینترکام ما بین کارگردان مستقر در صدا و سیما و تصویربرداران در حال حرکت به تعداد ۳ دوربین ، استفاده از پروتکل RTMT برای انتقال تصاویر از راه دور را از تمهیدات ویژه صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی برای این دوره از مسابقات عنوان کرد که در کل ۳۳ دوره برگزار شده قبلی این تور در آذربایجان و تاریخ پوشش تلویزیونی مسابقات دوچرخه سواری در کشور بی سابقه و بی نظیر است.

وی در ادامه به نقاط کور متعدد سه استان میزبان این تورنمت پرداخت و تصریح کرد : طبق نقشه تهیه شده در واحد ارتباطات زمینی و ماهواره ای صدا و سیما ، نقاط کور سه استان از جمله در مسیرهای جلفا به خوی ، مرند به جلفا و سراب به سرعین شناسایی و با توجه به اینکه پوشش این مناطق با Aviwest مقدور نیست از طریق Sng و هلی کم های دور برد پوشش داده خواهد شد .

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی به خرید تجهیزات فنی جدید با اعتباری نزدیک به دو میلیارد و پانصد میلیون ریال علاوه بر تجهیزات موجود برای پوشش حرفه ای این تور اشاره و ادامه داد : دو دوربین هوایی ، دو دوربین پرتابل ، دو دوربین اسمو در طول مسیر ، یک دوربین فتوفینیش و پوشش ابتدایی و انتهایی مسیرها نیز توسط ست دیتا ویدئو با سه دوربین انجام خواهد یافت .  

مهندس مرتضی صفری در خصوص زمان بندی پخش مسابقات نیز گفت : افتتاحیه مسابقات به صورت یک برنامه خلاصه شده ضبط و از شبکه سهند پخش خواهد شد . ویژه برنامه تور ۳۴ از ساعت ۹:۳۰ صبح تا اذان ظهر منهای زمان پخش بخش خبری ساعت ۱۲، بعد از اذان تا خط پایان و معرفی قهرمانان از جمله زمان بندی پخش زنده این دوره از مسابقات است . علاوه بر آن اعلام نتایج و اطلاعات تور با گرافیک خاص به اطلاع بینندگان محترم خواهد رسید . هر شب یک برنامه نیم ساعته نیز از اتفاقات روز تقدیم مخاطبان خواهد شد . پخش گزارش های زنده از تمامی مسیرها ، کنفرانس مطبوعاتی بعد از پایان هر مرحله و گزارش پایانی و فنی مسابقات و گزارش همزمان از استودیو ۳ سیما از دیگر برنامه ریزی های شبکه سهند برای پوشش مناسب سی‌ و چهارمین دوره تور دوچرخه‌سواری بین‌المللی ایران ـ آذربایجان است . همچنین یک گزارشگر به همراه مجری در استودیو و یک گزارشگر به صورت میدانی از لحظه استارت تا خط پایان را گزارش خواهد داد . برنامه زاویه این هفته و هفته آینده نیز به موضوع سی‌ و چهارمین دوره تور دوچرخه‌سواری بین‌المللی ایران ـ آذربایجان خواهد پرداخت . 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در پایان با قدردانی از دستگاه های متولی برگزاری تور از جمله ورزش و جوانان ، همکاری بیش از پیش آنان را در حین برگزاری تور برای پوشش هر چه بهتر خواستار شد .

گفتنی است تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران ـ آذربایجان قدیمی‌ترین تور دوچرخه‌سواری ایران است. سی‌ و چهارمین دوره این تور از ۱۰ مهر در ۵ مرحله در جاده های استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل از کلانشهر تبریز استارت خواهد خورد و ۱۴ مهر به اتمام می‌رسد. ۱۵ تیم از ۱۱ کشور در این تورنمت شرکت می ‌کنند که کشور ایران ۴ تیم، مالزی ۲ تیم و کشورهای روسیه، قزاقستان، بحرین، آفریقای جنوبی، هنگ کنگ، چین، بلاروس، ترکیه و بلژیک هر کدام یک تیم به این دوره از مسابقات معرفی کرده‌ اند.

امسال ورزشکاران ۸۷۷ کیلومتر در مجموع رکاب خواهند زد و در پایان هر مرحله همراه با اهدای جوایز نفرات برتر، چهار پیراهن طلایی (نفر اولی که با کمترین زمان به خط پایان رسیده)، سفید(جوان ‌ترین رکابزنی که به خط پایان رسیده و زیر ۲۵ سال است)، سبز(برنده امتیازی) و قرمز با نقاط سفید ( نفر اولی که زودتر از همه مسیر سخت کوهستان را به پایان رسانده) اهدا خواهد شد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.