آیرال خبر ،مصاحبه با هنر مند معرق کار اذری

آیرال خبرلطفا خودتان را برای مخاطبین ما معرفی کنید :بهمن رنجبر متولد ۲۲بهمن ۱۳۶۳تبریز تحصیلاتم فوق دیپلم حقوق است ودر رشته ی معرق وچوب فعالیت دارم .

آیرال خبرچطور شد که با هنر منبت کاری آشنا شدید ؟از دوران بچگی به این هنر علاقه مند بودم .از طریق یکی از دوستان خانوادگی مان بیشتر با این هنر آشنا شدم.بنده هیچ استادی نداشتم وخودم بدون آموزش استاد این حرفه را آموختم .اول نمی دانستم حتی با کدام چوب معرق کاری می کنند .

 

آیرال خبرآیا هنر تان جنبه ی تجاری پیدا کرده است ؟هر کس به عنوان کسب وکار به هنر نگاه کند به نظربنده موفق نخواهد شد .هنر بنده هیچ گونه جنبه ی تجاری ندارد .تمام هنر من عشق است وعلاقه .

آیرال خبردر چه نمایشگاه هایی حضور داشتید ؟در اکثر نمایشگاه های داخلی حضور داشتم .ولی به علت هزینه زیاد نمایشگاه های خارجی فرصت حضور پیدا نکرده ام .

 

آیرال خبرسختی حرفه شما در چیست ؟هر کار وهنری به نوبه ی خود سختی هایی دارد ولی من قبلا نیز بیان کردم حس وحال معنوی که در کار با آیات قرآن وتابلو های قرآنی دارم هیچ وقت احساس خستگی نمی کنم چون با آیات قرآن مانوس می شوم .خداوند از سختی کارم می کاهد .

 

آیرال خبربرای تهیه مواد اولیه چه مشکلاتی دارید ؟برای تهیه مواد اولیه مشکلی ندارم.هزینه ی انها را به نوعی تامین می کنم .

 

آیرال خبرمشوق اصلی شما در این زمینه چه کسی بوده است ؟مشوق اصلی من در این حرفه خانواده ام بودند به خصوص دایی ومادرم که همیشه پشتیبان من بودند .

 

آیرال خبراز در آمدتان راضی هستید ؟این هنر با روح من سروکار داردنه با جیب من وبنده به عنوان منبع در آمد به آن نگاه نمی کنم .

 

آیرال خبرآیا تابه حال حمایت دولتی داشته اید ؟حمایت که چه عرض کنم حتی برای حضور در نمایشگاه هم از هنرمندان هزینه در یافت می کنند چه برسد که کمک مالی به ما بکنند .اگر برداشتن وام چهار میلیون تومانی برای خود اشتغالی را کمک حساب کنیم بله کمک شده است .

 

آیرال خبرسهم بازار چوب در مقایسه با سایر تولیدات کشور چگونه است ؟هر کس در دنیا به دنبال چیزی است که او را به آرامش برساندوبا نگاه کردن به آن لذت ببرد ولی هنر معرق کاری با اینکه بسیار زیبا اسا ولی خواهان چندانی در بازار ندارد وفقط مشتریان خاص خود را دارد .بیرون از ایران خواهان بیشتری وجود دارد .

 

آیرال خبرسخن آخر :کاش زمینه ای فراهم شود تا به جای اجناس وتابلو های خارجی که به نظز بنده نه جنبه ی زیبایی دارد ونه جنبه ی معنوی که در خانه ها به عنوان وسایل تزیینی استفاده می شود از جنس های داخلی استفاده کنیم .وامیدوارم مسئولان درک کنند وباور کنند که با حمایت از هنرمندان داخلی می توان آنها را به پای هنرمندان بزرگ رساند .در پایان از همه کسانی که مشوق بنده بودند  کمال تشکر وقدر دانی را دارم.

مصاحبه :پری ناز اسبلی

 

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.