آیرال خبر ،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: همزمان با دهه‌ی کرامت و میلاد باسعادت حضرت ثامن‌الحجج امام رضا (ع) همایش ادبی “ملکوت هشتم” با حضور شعرا و ادبا و اصحاب فضل و فرهنگ کشوری و استانی در تبریز برگزار می‌شود.

 

به گزارش آیرال خبر ، علی اکبرصفی پور گفت: این آیین بیست و هشتم مردادماه جاری ساعت 18 در محل تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار می‌گردد.

 

وی هدف از برگزاری این همایش را معرفی ابعاد شخصیت والای امام رضا (ع) و  معرفی آثار شاخص و ایجاد بستر و الگوی مناسب در عرصه فعالیت های ادبی با محوریت دینی برشمرد.

 

وی افزود: شعر موهبتی الهی و جوشش و فوران ادراکات و احساسات شاعر است که اگر با مضامین ارزشی همراه باشد می تواند مبین حقیقتی فاخر بوده و بر دل و جان مخاطبان تاثیر بگذارد.

 

صفی‌پور گفت: اصحاب قلم با تأسی از آموزه های دینی و مذهبی می توانند پیام های انسانی، مکتبی و الهی را که مبشر سعادت انسانهاست متبلور سازند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: فضائل حیات فردی و اجتماعی امام رضا (ع) باید برای نسل جوان تبیین شود چرا که با اندک تأملی در مناظرات و مباحثات علمی و اعتقادی امام رضا (ع) و با توجه به اینکه آن امام همام عالم خاندان رسالت بوده و دوران حیات آن حضرت زمان اوج گیری گرایش مردم به اهل بیت (ع) و گسترش آن است باید اهتمام بیشتری در راستای تبیین سیره و فضائل و مناقب حیات فردی و اجتماعی ایشان انجام گیرد.

 

وی از برگزاری برنامه‌های متعدد همچون اختتامیه و معرفی نفرات برتر جشنواره سراسری عکس رضوی و همچنین همایش ملکوت هشتم و دهها برنامه توسط کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان در طول دهه کرامت توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبرداد.

خبر نگار:121

کد

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.