به گزارش آیرال خبر ،محمدرضا رستمی در بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: صندوق بیمه تامین اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور در سال 84 تاسیس شده و در طول 10 سال، یک میلیون و 350 هزار نفر در کشور تحت پوشش این صندوق قرار گرفتند و هدف ما تحت پوشش قرار دادن 6 میلیون نفر تا آخر سال است.

آیرال خبر، وی یادآر شد: در آذربایجان شرقی 42 درصد از جمعیت روستاییان، کشاورزان و عشایر استان تحت پوشش این بیمه قرار گرفتند، آذربایجان شرقی به لحاظ تحت پوشش قرار دادن کشاورزان، روستاییان و عشایر در صندوق تامین اجتماعی رتبه نخست کشوری را دارد ، با توجه به اینکه آذربایجان شرقی استانی توسعه یافته است، انتظار داریم در این زمینه نیز توسعه یابد و شهرستان های این استان تحت پوشش این بیمه قرار بگیرد.

مدیرعامل بیمه تامین اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور افزود: این صندوق از منابع مالی خوبی برخوردار است و یک هزار و 600 میلیارد تومان از زمان تاسیس این صندوق تاکنون ازسوی دولت بودجه حمایتی به این صندوق تعلق گرفته است.

وی گفت: 3 هزار و 400 نفر در استان مستمری بگیر صندوق وجود دارد و 151 هزار نفر تحت پوشش این بیمه هستند.

وی با بیان اینکه دولت به شدت از این صندوق حمایت می کند و بودجه لازم را در اختیار آن قرار می دهد، گفت: اولویت این صندوق تحت پوشش قرار دادن استان های صنعتی است.

رستمی افزود: استان آذربایجان شرقی به عنوان استانی صنعتی از کمترین نرخ بیکاری در کشور برخوردار است.

وی بیان کرد: اخیرا طرح بازنشستگی پیش از موعد در مجلس مطرح شده است.

مدیرعامل بیمه تامین اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: اشکال کار ما این است که کارگزاران دولتی هستند، آیین نامه ای تدوین شده که این کار به کارگزاران بخش خصوصی واگذار شود.

ساکنین شهرهای زیر 20 هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار میگیرند

گفتنی است نظری، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان نیز در این جلسه گفت: سعی ما بر این است که اعتماد سازی کنیم و برای تحت پوشش قرار دادن افراد در این صندوق بیمه، فرهنگ سازی شود این بیمه اختیاری است جامعه شمول صندوق گسترده است، کشاورزان غیر ساکن در روستاها را نیز بیمه می کنیم، ساکنین شهرهای زیر 20 هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار میگیرند.

آذربایجان شرقی از لحاظ تعداد بیمه شدگان رتبه نخست کشوری را در بین 31 استان کشور دارد

وی اعلام کرد: ویژگی این صندوق اختیاری بودن آن و برون سپاری خدمات به کارگزاران است، حدود 151 هزار نفر در این استان بیمه شدند تاکنون، 60 درصد جامعه هدف باقی مانده که باید بیمه شوند و آذربایجان شرقی از لحاظ تعداد بیمه شدگان رتبه نخست کشوری را در بین 31 استان کشور دارد.

نظری اظهار کرد: از شورای اسلامی استان نیز در بحث واگذاری خدمات بیمه انتظار همکاری داریم.

وی گفت: تا آخر سال جاری، مقرر شده 21 هزار نفر را در استان تحت حمایت بیمه قرار دهیم.

مدیرعامل بیمه تامین اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان با بیان اینکه قطعا شرایط بیمه روستایی نسبت به سایر بیمه ها راحت تر است، گفت: در روستاها و مناطق محروم عشایری شرایط بیمه را باید تسهیل کنیم و اصل را بر اعتماد و خوداظهاری بگذاریم و افرادی را که 50 سال سن دارند را به معاینات پزشکی بفرستیم.

وی افزود: بیمه فراگیر نیز مدنظر دولت است و در نظر داریم کسانی را که از بیمه قالیبافی و کارگری رد شدند به نحوی از طریق این صندوق بیمه کنیم.

نظری خاطرنشان کرد: تمامی کشاورزان ساکن در شهرهای تبریز، باسمنج، سردرود، خسروشاه و سایر شهرهای استان اعم از مردان و زنان شاغل در بخش های کشاورزی، باغداری، زارعت، صیفی کاری، پرورش نهال و گلخانه، چرورش دام و همچنین ساکنین روستاها و عشایر بصورت اختیاری برای بهره مندی ” از یارانه 10 درصدی سهم دولت” از بابت حق بیمه در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر نام نویسی نمایند.

کرخبرنگار:121

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.