آیرال خبر ،مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه از آغاز بهره برداری از تعرفه الکترونیکی کارکرد اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی تبریز خبر داد.

 

به گزارش آیرال خبر ، شمس اله فیروزیان با اشاره به الزامات تغییر سیستم فعلی و نیمه مکانیزه سیستم تعرفه اتوبوسرانی، اظهار کرد: مطالعات درخصوص الکترونیکی نمودن، سامانه تعرفه و حذف کاغذ در این فرایند از سال 92 در اتوبوسرانی آغاز شده و فاز اول اجرای آزمایشی آن از نیمه دوم سال آغاز به کار خواهد کرد.

 

وی درخصوص نحوه کار تعرفه الکترونیکی و ارزیابی آن اضافه کرد: در سیستم جدید تواتر اتوبوس‌ها از مبدأ به مقصد و بالعکس توسط ماژول GPS و AVL اتوبوس ثبت، ضبط و ارسال می‌شود و وقایع پیش‌بینی شده و غیر قابل پیش‌بینی برای اتوبوس از جمله مشخصات راننده، اتوبوس، خط، نقص فنی، تصادف، سوخت‌گیری و غیره توسط اپراتور سیستم در منطقه اجرایی بر روی سامانه ثبت شده و در نهایت گزارشات ارزشمند در حداقل بازه زمانی استخراج می‌شود.

 

مدیرعامل اتوبوسرانی از مزایای سامانه تعرفه الکترونیکی حذف دخالت عامل انسانی در برنامه‌ریزی و محاسبه و کنترل کارکرد اتوبوس‌ها گفت و افزود: سیستم کاغذی تعرفه در آینده نزدیک جمع‌آوری شده و از حداقل نیروی انسانی متخصص و باتجربه در حوزه IT استفاده خواهد شد.

 

مدیرعامل اتوبوسرانی گفت: پروژه مذکور یکی از پیچیده‌ترین و مهم‌ترین حوزه‌های کاری اتوبوسرانی محسوب می‌شود که مستقیماً با زمان انتظار مسافر و کیفیت خدمات‌رسانی در حمل و نقل عمومی ارتباط دارد.

 

فیروزیان در خصوص سیستم فعلی و نیمه مکانیزه تعرفه الکترونیکی اتوبوسرانی، گفت: روزانه حجم سنگینی از انرژی انسانی، هزینه و زمان جهت صدور، چاپ، توزیع، تکمیل و جمع‌آوری برگه‌های حاوی برنامه کاری روزانه اتوبوس‌ها و رانندگان صرف می‌شود و روزانه یک هزار و 300 برگ، ماهانه 49 هزار برگ و در سال 5.2تن کاغذ مصرف می‌شود که رقمی معادل چهار هزار دلار هزینه را در بردارد و با راه اندازی این سامانه از هدر رفت سرمایه جلوگیری خواهد شد.

 

فیروزیان تشریح کرد: سامانه تعرفه الکترونیکی قادر به کنترل نحوه تردد اتوبوس‌ها در مسیر، ثبت تخلفات خروج از مسیر رانندگان و اتوبوسرانان، محاسبه میانگین سرعت، توقف اتوبوس، ارسال هشدار به اتوبوس یا راننده و دریافت پاسخ از آن‌ها، تدوین برنامه حرکت و …. می‌باشد و می‌تواند در حوزه حمل و نقل عمومی به عنوان یک راهکار هوشمند و همگام با فناوری روز دنیا مطرح شود.

اجتماعی 1394/06/29

کدخبر11093

خبرنگار: 121

انتهاي پیام

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.