آیرال خبر، شهردار کلانشهر تبریز می گوید: در حال حاضر، امر صادرات یکی از مهم ترین ضروریات کشور است.

به گزارش آیرال خبر، صادق نجفی در همایش ملی توسعه صادارت غیر نفتی کشور گفت: مردم آذربایجان، مردمی با اراده و غیرتمند هستند و اگر بنا باشد که کار بزرگی در این کشور انجام شود ولی این مردم، توانایی انجام آن را نداشته باشند دیگر در هیچ جایی نمی توان انتظار انجام آن کار را داشت.

وی زمان شناسی را یکی از مهم ترین شاخص های مردم آذربایجان دانست و ابراز کرد: شش نفر از صادر کنندگان نمونه کشوری در سالجاری، از مردم آذربایجان شرقی و شهر تبریز بوده اند.

وی با بیان اینکه صنعتگران و تجار این استان می دانند که در هر مقطعی چه کاری باید انجام دهند عنوان کرد:  صادرات یکی از ضروریات کنونی کشور است و باید بیش از پیش به این مهم توجه کرد.

شهردار کلانشهر تبریز با اشاره به تنش های سیاسی ما بین ترکیه و روسیه گفت: 25 سال پیش، بسیاری از محصولات و تولیدات این استان به روسیه صادر می شد. وضعیت فعلی سیاسی بین این دو کشور فرصت مناسبی برای افزایش صادارت به این کشور است و باید محصولاتی همچون سیب زمینی و سیب مراغه به روسیه صادر شود.

صادق نجفی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: کارگو فرودگاه شهید مدنی تبریز باید به یک هاب منطقه ای تبدیل شده و از ظرفیت آن در افزایش صادرات کشور از آذربایجان شرقی استفاده کرد.

به گفته وی شرایط اقتصادی کشور به شکلی است که باید نهادهای مربوطه به بحث تسهیل قوانین و مقررات بیش از پیش توجه کنند.

اجتماعی 94/9/14

کدخبر110337

خبرنگار125

انتهای پیام /

 

 

 

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.