آیرال خبر،سعید شبستری ظهر امروز در جمع اعضای شورای اسلامی استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به خط قرمزهای تبلیغات انتخاباتی، اظهار داشت: برخی از مسائلی در حیطه اختیارات نماینده مجلس نیست از جمله بحث تغییر در تقسیمات کشوری جزو خط قرمزهاست و با کسانی که چنین مسائلی را مطرح کنند برخورد خواهد شد.

به گزارش آیرال خبر ،وی بحث‌های قومیتی را از دیگر خط قرمزهای تبلیغاتی ذکر کرد و گفت: آذربایجان جزو لاینفک ایران است و کسانی که با بحث‌های قومیتی به دنبال کسب رای هستند منتظر برخوردهای قانونی باشند.

شبستری همچنین رعایت اصول و مبانی انقلاب اسلامی، احترام به خون شهدا، ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی را از دیگر خط قرمزهای تبلیغاتی اعلام کرد و افزود: هیچ کس حق ندارد به هیچ بهانه‌ای این ارزش‌ها را زیر سئوال ببرد.

وی در ادامه از برخی مسایل منطقه‌ای مانند بحران دریاچه ارومیه نام برد که ممکن است برخی کاندیداها با دستاویز قرار دادن این مسائل به دنبال تحریک مردم و کسب رای باشند.

شبستری به این افراد نیز هشدار داد که فضای سیاسی و اجتماعی استان را در آستانه انتخابات با سوء‌استفاده از چنین مسایلی متشنج نکنند.

رئیس ستاد انتخابات استان با بیان این که متاسفانه در نزدیکی انتخابات برخی افراد شروع به سیاه‌نمایی نسبت به عملکرد دولت می‌کنند، افزود: دولت تدبیر و امید با وجود محدودیت منابع و کاهش شدید درآمدهای نفتی، با عقلانیت و تدبیر کشور را اداره می‌کند و روند توسعه و عمران را متوقف نکرده است.

وی با تاکید بر این که باید شرایط دولت را درک کنیم، گفت: اداره کشور در چنین شرایطی نزدیک به معجزه است و ما نیز با آگاهی از این شرایط قبول مسئولیت کرده‌ایم و در مسیر خدمت به مردم و حل مشکلات جامعه کوتاهی نمی‌کنیم.

شبستری با بیان این که با هر کسی که خلاف قانون عمل کند برخورد می‌کنیم، افزود: اجازه نخواهیم داد سلایق شخصی در اجرای انتخابات حاکم شود.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که حضور حداکثری مردم در انتخابات اولین هدف ماست، افزود: ما به عنوان مجریان انتخابات موظفیم بدون جهت‌گیری و شائبه طرفداری، انتخاباتی سالم برگزار کنیم تا مردم با اطمینان خاطر پای صندوق‌های رای بیایند.

وی با اشاره به نقش شوراهای اسلامی در جلب مشارکت مردم، خاطرنشان کرد: شوراها را بازوان دولت می‌دانیم و معتقدیم که شوراها باید به دور از نگاه جناحی در جهت منافع مردم حرکت کنند.

شبستری تاکید کرد: شوراها باید از جایگاه خود برای حضور گسترده و آگاهانه مردم در پای صندوق‌های رای استفاده کنند.

وی با بیان این که مجلس آینده باید مجلس عقلا باشد، افزود: باید با آگاهی دادن به مردم تلاش کنیم تا افرادی عاقل، دلسوز و افرادی که منافع مردم را به منافع خود ترجیح می‌دهند به مجلس راه یابند.

سیا سی 94/10/24

کد خبر 110450

خبر نگار 125

انتهای پیا م/

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.