آیرال خبر،اسماعیل جبارزاده ظهر امروز در دیدار با اعضای سازمان نظام مهندسی استان با اشاره به میزان مشارکت مطلوب اعضای جامعه مهندسی استان در انتخابات اخیر سازمان نظام مهندسی این امر را موجب نتیجه بهتر و انتخاب افراد شایسته‌تر و اصلح دانست.

به گزارش آیرال خبر،وی افزود: حمایت از همه تشکل‌ها را وظیفه خود می‌دانیم و در مورد سازمان نظام مهندسی که حدود 29 هزار نفر عضو نخبه را در خود جای داده و قطعا دارای ویژگی‌های خاص هستند این وظیفه را پررنگ‌تر احساس می‌کنیم.

جبارزاده با اشاره به عضویت 8 ساله خود در شورای مرکزی نظام مهندسی تصریح کرد: سازمان‌های نظام مهندسی و پزشکی 2 نقش دفاع از حقوق اعضاء و رعایت حق و حقوق مردم را به عهده دارند که رسالتی خطیر و حیاتی است.

رعایت حق و حقوق مردم و حفظ حیثیت سازمان نظام مهندسی

این مسئول با بیان اینکه در گذشته شاهد بودم مهندسان امضاء را می‌فروختند که ظلم و جنایتی که در ساختمان‌ها شده در هیچ عرصه‌ای رخ نداده بود، متذکر شد: یک مهندس ناسالم می‌تواند با حیثیت کل جامعه مهندسی بازی کند؛ بنابراین تقاضا دارم برای حفظ حق و حقوق مردم کوچک‌ترین گذشتی نداشته باشید و نقش نظارتی و محاسباتی خود را به بهترین نحو انجام دهید.

استاندار آذربایجان‌شرقی اذعان داشت: هر قدر بتوانیم اهمیت مسئولیت مهندسی را برای جوانان فارق‌التحصیل تشریح کنیم و فرهنگ‌‌سازی را داشته باشیم که رسیدن به رفاه مطلوب در طول زمان رخ می‌دهد نه یک شبه، بیشتر می‌توانیم جوانان را از فکر درآمدهای نامشروع و تخلف بازداریم.

جبارزاده تاکید کرد: امروز دنیا متفاوت از گذشته است و سال به سال تغییر می‌کند و لازم است ما هر قدر که می‌توانیم اعضاء را بروز نگه داریم.

وی با بیان اینکه مهندسان ما هنوز بعد از 50 سال نتوانسته‌اند مشکل فضای پرت شهری را حل کنند و علی‌الخصوص در شهری مثل تبریز که با کمبود فضا مواجه هستیم فضاهای مرده و کنج و گوشه‌های بی‌مصرف بیداد می‌کند، ادامه داد: در این ارتباط از معاون عمرانی و شهردار تقاضا دارم این مشکل را به هر نحوی حل کنند و ما آماده هستیم هزینه این اصلاحات را تامین کنیم.

موردی که می‌تواند تبریز را به روز نگه دارد

استاندار آذربایجان‌شرقی یادآور شد: باید علم مهندسی در آذربایجان‌شرقی را به روز نگه داریم و تنها موردی که می‌تواند تبریز را در بازار نگه دارد به روز بودن است بر این اساس برگزاری دوره‌های اجباری بازآموزی مهندسان را ضروری می‌دانم و تاکید دارم چنین دوره‌هایی در صورت برگزاری باید دارای محتوای عمیق بوده و صوری نباشد چرا که این حق مردم است که مهندسان آنها مجهز به علوم روز باشند.

این مسئول بیان داشت: از وقتی وارد استان شده‌ایم اجازه نداده‌ایم هیچ پروژه‌ای بدون پیوست مطالعات علمی اجرایی شود که روح، جان و محتوای این پیوست‌ها را باید جامعه مهندسان تامین کنند.

هیچ مدیری در آذربایجان‌شرقی نسبت به دستگاه متبوع بی‌برنامه نیست

جبارزاده تصریح کرد: امروز آذربایجان‌شرقی متفاوت از دیگر استان‌ها مطرح می‌شود چرا که نوع مدیریت علمی است و هیچ مدیری نسبت به دستگاه متبوع بی‌برنامه نیست هر چند برای اجرای موفق سند تدبیر و توسعه استان هم نیاز مبرمی به حضور مهندسان داریم.

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در دو سال گذشته چهار عنوان معتبر جهانی را برای تبریز کسب کرده‌ایم به طوری که در داخل کشور همه تمایل دارند برای یک بار هم که شده تبریز را ببینند و باید از این عناوین و بسترهای ایجاد شده نهایت استفاده را ببریم.

لازم است چهره تبریز را عوض کنیم

وی گفت: لازم است چهره تبریز را عوض کنیم و برای این منظور تغییر چهره تک تک ساختمان‌ها ضروری است و در کمیسیون ماده 5 تمام هم و غم ما شکیل کردن چهره شهر و تبدیل آن به عنوان شهری مدرن و همچنین حفظ فضای سبز آن است.

این مسئول با بیان اینکه در ساختمان‌ها تلاش ما استفاده از آخرین روش‌های کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌ها است، گفت: در حال حاضر به طور متوسط 18 درصد پرت آب داریم که باید مهندسان طرح‌های لازم را ارائه داده تا جلوی این هدر رفت گرفته شود.

لزوم ورود مهندسان به اجرای طرح‌های احیای دریاچه ارومیه

استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم ورود مهندسان به اجرای طرح‌های احیای دریاچه ارومیه تاکید و اضافه کرد: اعتبارات دریاچه نقدترین اعتبارات از لحاظ تخصیص در سال 94 به شمار می‌رود که مهندسان می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

جبارزاده تخریب متقابل را یکی از مهم‌ترین دلایل کندی توسعه در استان عنوان و مهندسان را به تشکیل هولدینگ توسط مهندسان و تجمیع سرمایه‌گذاری‌ها و تعریف منافع مشترک برای اجرای پروژه‌های موفق توصیه کرد.

اجتماعی 94/11/6

کدخبر110486

خبرنگار125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.