کَذِبَ الوَقَََّاتُونَ
مدتی است فیلم به اصطلاح مستندی تحت عنوان »ظهوربسیارنزدیک است«پخش گردیده با القاء مباحثی وتعیین مصادیق , وقت ظهور امام مهدی(عج)را بسیارنزدیک اعلام نموده وبا مطرح کردن افرادی به عنوان مصادیق روایات عصرظهوربه بیننده تلقین میکند که ظهور امام زمان(ع) در زمان حاکمان فعلی جمهوری اسلامی اتفاق می افتد.این فیلم صاحب نظران و عالمان دینی و مراجع معظم تقلیدرا به واکنش واداشته است.وسئوالات عدیده ای را در ذهن امت اسلامی بویژه جوانان عزیز ایجاد کرده و سئوالات زیاد جوانان پرشور و عاشق عدل مهدوی(ع) باعث شد نکاتی را به استحضار خوانندگان فهیم برسانم.

1.آیا ظهور امام عصر نزدیک است؟بطوری که در عصر و روزگار ما تحقق خواهد یافت؟ما و ملت شریف ایران اسلامی و همه ی ملت های ستم دیده ی عالم همیشه دست به دعا هستیم انشاءالله در همین زودیها باشد. و سالهاست دعای ملت ایران اسلامی این است که«خدایا،خدایا،تا انقلاب مهدی از نهضت خمینی محافطت بفرما،خامنه ای رهبر به لطف خود نگهدار»لذا همیشه با چشمان اشک آلود منتظریم که صدای دلنشین منتقم آل محمد(ص)از کعبه به گوش رسد که«یا اهل العالم ا نا المهدی» باز با تضرع مسالت می داریم که خدایا به حق اولیایت ظهور را تسریع بفرما وما را شایسته حضوردرآن دولت یارقرارده آمین یا رب العالمین.
2. فرهنگ مهدوی(ع) به ما می آموزد که منتظر باشیم و منتظر یعنی پر تحرک ، پر جنب جوش , منتظر میهمان خانه را ، وسایل پذیرائی و فرودگاه را برای فرود هواپیمای میهمان عزیزتر از جان آماده می کند.پس وظیفه ی منتظر عدم آرام و قرار, وتلاش جهادگونه است ,که حضرت امام صادق(ع)فرمود:((لَیَعِدَنّ اَحَدُکُم لخروج القائم ولو سَهماًَ))باید هریک از شما منتظران برای خروج و آمدن قائم آل محمد(ع)آماده باشد و زمینه را آماده کند گرچه با تهیه یک تیر باشد.البته پرواضح است که تیر مثال است . پس منتظر تکلیفش تحرک و آماده گی همه جانبه بویژه آماده گی خانه دل با دوری از گناه است.
3. یکی از علائم ظهورو مقدمات آن، تربیت انسانهای مهدوی و ولائی است , ولائی که اگر امام فرمود:این نصف سیب حلال و آن نصف دیگر حرام است چون و چرا نگذارد.نه اینکه مثل برخی از آدمها ی سودجوکه از هراتفاقی سوء استفاده می کنند! حتی از مساله ولایت و خودرا از مرجع تقلید مجتهدتر می دانند!از جمله نشانه تربیت انسانهایی ولایی پایبندی آنان به قانون،حدود اسلام و سخنان ائمه طاهرین(ع)است.لذا منتظر واقعی باید گوش به فرامین پیامبر(ص)،ائمه و نواب آنان, یعنی مراجع تقلید و متخصصان امرباشند. خود پیامبر(ص)وهمه ی امامان(ع) و مراجع تقلید, تعیین وقت و تعیین مصداق برای ظهور امام زمان(ع)را بشدت تکذیب کرده اند.به عنوان نمونه شخصی به نام«فضیل»از حضرت امام باقرالعلوم(ص)پرسید:آیا برای ظهور حضرت حجت(ع)وقتی تعیین شده و می شود وقتی تعیین کرد؟ امام باقر(ع) در پاسخ فرمود:(( کَذِبَ الوَقَّاتونَ، کَذِبَ الوَقَّاتونَ، کَذِبَ الوَقَّاتونَ؛ وقت گذاران دروغ گفته اند،وقت گذاران دروغ گفته اند،وقت گذاران دروغ گفته اند.)) (کتاب منتخب میزان الحکمة،ص54،به نقل از کتاب الغیبة شیخ طوسی)
4. انشاء ا… سازندگان فیلم«ظهوربسیار نزدیک است» نیت شان خیر بوده وپشت قضیه توطئه و دشمنی نبوده است.ولکن نتایج چنین کارهایی تخریب است.چراکه این مصادیق اعلام شوند ولکن چنین اتفاقاتی نیافتد موجب بدبینی و تضعیف مساله مهدویت و ظهور در اذهان خواهد بود.ولذا برخی از صاحب نظران به این نوع کار ها با دید تردید و شک و سرچشمه گرفته از دشمنان فرهنگ انتظار و مهدویت نگاه می کنند.آیت الله العظمی سیستانی ضمن تقبیح چنین اقداماتی آنهارا انحراف از فرهنگ مهدویت می داند و می فرماید:((توقیت ها و تطبیق ها برای نزدیک بودن ظهور حضرت حجت(عج)بسیار نگران کننده است و این مطالب عقاید مردم را هدف گرفته و باعث تضعیف اعتقادات جامعه می شود.)) (هفته نامه افق حوزه،سال نهم،شماره304)آیت الله العضمی مکارم شیرازی می فرماید:((سی دی هایی را توزیع کرده اند که در واقع به اعتقادات مردم لطمه وارد می کند، ایشان با نفی هرگونه تعیین سال ظهور با انتقاد از برخی شایعات در این خصوص گفتند: این ها از حضور نسل جوان در مسجد جمکران هراس دارند،اخیراً برخی ها حرکات مشکوکی هم انجام داده اند که اعتقادات و عبادت های مردم را به مسایل سیاسی سوق می دهند، صدمه هایی که اینان می خواهند وارد بکنند،صدمه به اصل تشیع است.))
دکترمیکائیل صفائی

فرهنگی :94/11/19

کدخبر110503

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.