آیرال خبر،توهین آنقدر آشکار است که نیازی به توضیح و تحلیل و واکاوی نیست. به نظر نگارنده جناب الموسوی آنقدر از دیار خود دور افتاده که قواعد بازی در شهر تبریز را فراموش کرده است.
گروه سیاسی آیرال به نقل اززیتون؛ پس از اعلام نتایج انتخابات دهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی، تحلیل ها و اظهار نظرهای متفاوتی از سوی چهره های سیاسی نسبت به نتایج ارائه شد. حسین مرعشی عضو حزب کارگزاران و یکی از چهره های اصلاح طلب کشور، به طور علنی علت نتایج رای مردم غیر تهرانی را بدلیل عدم توسعه یافتگی آنها عنوان کرد.

در این میان میرعلی اصغر الموسوی، چهره ی اصلاح طلب تبریزی که به دور دوم رقابت ها راه یافته است، در همان لحظات اولیه ی اعلام نتایج، به طور واضح تر به سطح آگاهی رای دهندگان تبریزی توهین و عبارات ذیل را در کانال شخصی تلگرامی خود عنوان کرد:

” ما و تهرانی ها چه فرقی داریم، چرا آنها یکپارچه عمل میکنند و به ندای رهبر اصلاحات لبیک میگویند، و بعد از اعلام نتایج به همدیگر به شوخی می گویند، تازه این تیم امیدمان بود، اگر بزرگسالان بیایند چکار میکنند و..

سوال اینست آیا مشکل از مردمان است و یا از سطح آگاهی و قومی نگریمان، و یا بزرگانمان قاعده بازی را بلد نیستند و اگر هم بلد باشند رعایت نمیکنند؟ و یا بزرگانی که تهران نشستند و به خودشان زحمت ندادند که در دوران رقابت در تبریز حضور داشته باشند و از خود مایه بگذارند؟ و آیا شایسته ما است که استاندار دولت قبل وکیل آذربایجان باشد و معاون دولت قبل رقیب مرحله دوم گردد؟ کی باید بیدار شویم و چه کسی باید دردمان را مداوا بکند؟

بهر حال بیایم در این مرحله تا دیر نشده است به خود آییم و جبران مافات نماییم که فردا در مقابل نسل آینده شرمنده نباشیم. ”

توهین آنقدر آشکار است که نیازی به توضیح و تحلیل و واکاوی نیست. به نظر نگارنده جناب الموسوی آنقدر از دیار خود دور افتاده که قواعد بازی در شهر تبریز را فراموش کرده است. این عبارات نشان می دهد که ایشان از مشاور خاصی هم برخوردار نیست. اگر غیر از این بود، حداقل تا اعلام نتایج انتخابات مرحله ی دوم و شکست یا پیروزی خودش صبر می کرد و بعدا این عبارات مشمئز کننده را در حق مردم اولین ها بکار می برد.

این عبارات قطعا پاتک های زهرآگینی از سوی رای دهندگان تبریزی در پی خواهد داشت. اما در حد چند عبارت می توان گفت: ” نجابت ” واژه ای است که برای قامت امثال الموسوی گشاد است.

هم کیشان الموسوی در سال 88 همانند وی، نتایج انتخابات را باور نکردند و به هر شیوه ای متوسل شدند تا نتایج تغییر یابد. بعد از آنکه دستانشان از هر دیواری کوتاه ماند، دست به توهین و افترا و خودبزرگ پنداری زدند. امروز هم قصه تکرار می شود اما با یک تفاوت. تهمت تقلب برای امروز کهنه شده و کارساز نیست. باید به شعور مردم توهین کرد! آری! مشکل از سطح آگاهی مردم نیست، مشکل از انحصار طلبی شماست.

ملی نگری اصل هر وکیلی است. اما نباید از این موضوع غفلت کرد که تبریز رکن اصلی حفظ و ترقی کشور در تاریخ معاصر بوده است. اتفاقا ترکیب نتایج تبریز نشان می دهد که مردم این دیار اسیر جریان های سیاسی نبوده و ارزش های اسلامی و ملی در کانون توجهات قرار دارد. هرچند که نتایج رای هر شهری همچون تهران برای همگان محترم بوده و برکات فراوانی را در پی خواهد داشت.

سیاسی 94/12/26

کدخبر:110718

خبرنگار125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.