آیرال خبر،شهردار تبریز، ریشه تخلفات در حوزه شهرداری را در انحراف از قانون دانست و تصریح کرد: در برخورد با دلالی‌ها و واسطه‌گری‌ها، با افراد متخلف در هر جایگاهی که باشند، قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

به گزارش آیرال خبر، “صادق نجفی” در جمع معاونان، مدیران و شهرداران مناطق شهرداری تبریز، تکریم ارباب‌رجوع را مهم‌ترین اولویت شهرداری عنوان کرد و افزود: بزرگترین مشکل شهرداری‌ها نبود شفافیت در برخی حوزه‌ها و وجود بعضی بدبینی‌ها به خصوص در حوزه‌های درآمد و شهرسازی است.

وی با قدردانی از بخش‌های نظارتی شهرداری در برخورد با تخلفات، خاطرنشان کرد: مجموعه‌های بازرسی و حراست در برخورد با تخلفات، بسیار با تدبیر عمل کرده و ضمن حفظ شان و آبروی افراد، زمینه‌های برخورد با متخلف را فراهم کردند.

شهردار تبریز اضافه کرد: برخورد با متخلف باید بدون رودربایستی باشد؛ چرا که حمایت از متخلف به معنی همراهی با اوست.

وی با تاکید بر این‌که ملاک تغییرات مسئولیتی، کارنامه افراد است، خطاب به مدیران متذکر شد: تا زمانی که سالم کار کنید، از تمام اختیاراتم برای حمایت از شما استفاده خواهم کرد؛ اما آن‌جا که تخلفی مشاهده شود، در برخورد با فرد متخلف بی‌اغماض خواهم بود.

شهردار تبریز افزود: شهرداران مناطق و مدیران عمرانی باید پیمانکاران پروژه‌ها را با روش‌های قانونی انتخاب کنند؛ شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری مصوب شورا، الگوی محاسباتی ارزشمندی است که باید سرلوحه برنامه‌های توسعه‌محور شهر باشد.

شهردار تبریز، با مقایسه نسبت تخلفات انجام گرفته در مجموعه شهرداری به شمار کارکنان آن، اظهار کرد: شهرداری حوزه‌ای است که بیشترین تنوع را در اجرای برنامه‌های اداره شهر دارد، بعلاوه، شمار کارکنان این مجموعه از کل کارکنان دولت در استان بیشتر است؛ با این حال، علی‌رغم این‌که این مجموعه گسترده، همواره در معرض رصد و ارزیابی قرار دارد، تعداد تخلفات آن، به خصوص در دو سال اخیر، بسیار محدود و انگشت‌شمار است.

نجفی تصریح کرد: تخلفات محدود، تلاش‌ها و مجاهدت سایر مدیران شهرداری را زیر سوال نخواهد برد؛ اکثریت قاطع مدیران شهرداری، افراد متدین و دلسوزی هستند که در آستانه نوروز، تمام هم‌و‌غم خود را به صورت شبانه‌روزی، متوجه خدمت به شهر و شهروندان کرده‌اند.

شهردار تبریز اظهار کرد: هر تخلفی که انجام می‌گیرد، طبیعی است که فضای خاصی را در ارتباط با شهرداری ترسیم کند؛ با این حال، این وضعیت نباید، ذره‌ای یاس و دلسردی در میان مدیران دلسوز، مخلص و تلاشگر ایجاد کند؛ چرا که شهروندان هوشمندترین و منصف‌ترین ناظران برنامه‌های شهر هستند.

وی تصریح کرد: با اشاره به تعالیم رهبر معظم انقلاب در خصوص رابطه دشمن و خدمتگزاری به مردم، خطاب به مسئولان بخش‌های مختلف شهرداری گفت: طبق این رهنودها، هر کس با مردم برخورد ناشایست کند، در حقیقت دل دشمن را شاد کرده است؛ بنابراین در برخورد با کسانی که مردم را از شهرداری مایوس می‌کنند، بی‌اغماض و قاطع باشید.

اجتماعی 94/12/19

کدخبر1107013

خبرنگار125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.