ایرال خبر، در دور سوم لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا تیم تراکتورسازی روز سه‌شنبه 25 اسفند در ازبکستان به مصاف تیم پاختاکور این کشور می‌رود.

به گزارش آیرال خبر،تراکتورسازی در چهارمین حضور خود در باشگاه‌های آسیا شروعی خوبی را داشته و هر 6 امتیاز بازی با الجزیره امارات را کسب کرده است.

شاگردان امیر قلعه‌نویی در بازی رفت با 4 گل الجزیره را شکست داده تا بهترین پیروزی آسیایی خود را جشن گیرند.

در بازی برگشت نیز تراکتورسازی با یک گل در خانه حریف به پیروزی رسیده تا به نخستین برد خارج از خانه خود دست یابد.

تیم ازبکستان نیز در خانه خود برابر الهلال عربستان به تساوی دو بر دو دست یافت، اما در عربستان شکست سنگین 4 بر 1 را متحمل شد.

در پایان دور دوم تیم تراکتورسازی تبریز با کسب 6 امتیاز در مکان اول گروه سوم لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا قرار دارد و تیم پاختاکور با کسب یک امتیاز در رده سوم جای گرفته است.

تراکتورسازی تبریز تنها سابقه 2 بازی با نمایندگان کشورهای ازبکستان دارد که هر دو بازی را مغلوب شده است. تراکتورسازی سال گذشته با تیم نسف قارشی ازبکستان هم گروه بود که هر دو بازی رفت و برگشت را به تیم ازبکی واگذار کرد.

تیم تراکتورسازی تبریز بعد از برگزاری بازی رفت و برگشت با تیم آسیایی میانه، به مصاف آخرین حریف خود الهلال عربستان می‌رود تا در صورت کسب امتیازات لازم برای نخستین بار به مرحله حذفی این رقابت‌ها راه یابد.

باشگاه فوتبال پاختاکور

پاختاکور به عنوان یکی از اصلی‌ترین مهره‌های ازبکستان برای مسابقات آسیایی است. در لیگ اصلی این کشور نیز همیشه پاختاکور از اصلی‌ترین مدعیان قهرمانی به حساب می‌آید. این باشگاه پرافتخارترین باشگاه در ازبکستان است.

پاختاکور تاشکند پرافتخارترین تیم فوتبال ازبکستان است. این تیم آسیای مرکزی با هدف نمایش قدرت فوتبال ازبکستان گام در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا نهاده است.

باشگاه پاختاکور در روز هشتم آوریل سال 1956 به عنوان یکی از باشگاه‌های ازبکستانی در لیگ فوتبال اتحاد جماهیر شوروی سابق تاسیس و در سال 1959 برای نخستین بار در لیگ دسته اول شوروی حاضر شد. تلخ‌ترین خاطره‌ این دوران مربوط به سقوط هواپیمای بازیکنان این تیم در سال 1979 می‌شود. اعضای این تیم برای دیدار با دینامو مینسک عازم بلاروس بودند که هواپیمای آنها در منطقه‌ای از اوکراین سقوط کرد و 150 مسافر این پرواز از جمله 17 بازیکن و اعضای کادرفنی پاختاکور جان خود را از دست دادند.

پس از این تراژدی فعالیت‌های باشگاه پاختاکور از سال 1982 جدی‌تر پیگیری شد. پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1990 و استقلال ازبکستان، پاختاکور همراه به عنوان یکی از تیم‌های مدعی در لیگ این کشور حضور داشته و عنوان پرافتخارترین تیم ازبکستان را به خود اختصاص داده است.

باشگاه پاختاکور با قدمتی بیش از 50 سال در مرکز شهر تاشکند قرار دارد.

پاختاکور فصل گذشته موفق شد با ، 24 پیروزی، 3 تساوی، 3 شکست و 75 امتیاز مقتدرانه قهرمان لیگ ازبکستان شده و به عنوان نماینده اول کشورش راهی لیگ قهرمانان آسیا شود. پاختاکور که پرسابقه‌ترین تیم ازبکستانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا است.

ورزشی 94/12/23

کدخبر110715

خبرنگار125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.