آیرال خبر، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه عبادی سیاسی تبریز در مصلای اعظم حضرت امام خمینی (ره) این شهر با اشاره به فرمایشات مقام عظمای ولایت در دیدار رمضانی امسال مسئولان اظهار داشت: بیانات مقام معظم رهبری شایسته دقت نظر و تحلیل جدی است و منشور برای دولت و ملت است.

به گزارش آیرال خبر،وی با اشاره به فرمایشات رهبری درباره «توانمندی اقتصادی» و «توانمندی دفاعی بازدارنده» گفت: برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی در حل دو مشکل اساسی رکود و بیکاری، شتاب حرکت برای تحقق اقتصاد مقاومتی را افزون‌تر می‌کند.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه مشکل اساسی رکود و بیکاری بیشتر به جای اینکه از تحریم‌ها باشد متوجه سیاست‌ها، برنامه‌ریزی‌های دولت فعلی، سابق و اسبق است خواستار توجه بیشتر و جدی و اقدام عملی برای برطرف کردن دو مشکل رکورد و بیکاری در کشور شد.

وی با تاکید بر اینکه باید طراحی و نقشه دشمن را شناخته و برای مقابله با آن، طراحی کلان و مصونیت بخشی داشته باشیم، گفت: ضعیف کردن و از بین بردن ایمان اسلام مردم مخصوصا نسل جوانان از توطئه‌های مهم دشمن بوده و می‌خواهند از طریق فضای مجازی ایمان اسلامی جوانان را متزلزل کنند و لازم است دولت و ملت اهتمام لازم را در این زمینه داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به تاکیدات مکرر و دغدغه مقام معظم رهبری درباره مسائل فرهنگی و توطئه‌های دشمنان در این زمینه که از آن تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و جنگ نرم نام برده‌اند، افزود: دشمن به دنبال اندلس کردن ایران اسلامی است.

مجتهدشبستری افزود: دشمنان، خوشبختانه از تهاجم جنگی و اقتصادی نتیجه‌ای نگرفتند اما به دنبال تهاجم فرهنگی و گسترش آن هستند تا آن بلایی که سر اندلس (اسپانیای فعلی) آوردند را سر ایران بیاورند.

وی افزود: دشمن در اندلس، جوانان را به راه‌های منحرف کشاند و با ترویج فساد و بی‌بندوباری، موفق شد تا یک کشور متمدن اسلامی را منحرف کرده و دین آن‌ها را بگیرد و از این راه نظام را ضعیف و از بین ببرند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر امور جوانان به ویژه مسائل فرهنگی جوانان تصریح کرد: مسائل جوانان قابل توجه بوده و باید حمایت شوند، فضای مجازی و ماهواره‌ها تلاش می‌کنند ارزش‌های اسلامی را تخریب و تضعیف کنند تا جوانان از ارزش‌های اسلامی فاصله بگیرند.

وی ترویج مواد مخدر را از دیگر توطئه‌های دشمنان اعلام کرد و گفت: مواد مخدر در حال حاضر بیشتر به جای اینکه جنبه اقتصادی داشته باشد جنبه سیاسی پیدا کرده است و استعمارگران می‌خواهند با ترویج مواد مخدر در کشورهای اسلامی غیرت از جامعه برچیده شود تا مردم توان استقامت در برابر توطئه‌های دشمن را نداشته باشند تا بر سلطه خود را بر آنان حاکم کنند.

مجتهدشبستری در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله برجام و عمل نکردن آمریکایی‌ها به تعهدات خود اشاره کرد و گفت: وظیفه طرف مقابل، برطرف کردن تحریم‌ها بود اما به این وظیفه عمل نکرده یعنی بخشی از تحریم‌ها را به نحوی برداشته‌ اما در عمل تحریم‌ها برداشته نشده است.

وی بار دیگر به فرمایشات رهبری اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ابتدا برجام را نقض نخواهد کرد، زیرا وفای به عهد، دستور قرآنی است اما اگر تهدید نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا مبنی بر پاره کردن برجام عملی شود، جمهوری اسلامی برجام را آتش خواهد زد که این کار هم دستوری قرآنی درباره نقض عهد متقابل است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع عقب‌نشینی دبیر کل سازمان ملل از موضع قبلی خود و خارج کردن عربستان از لیست سیاه سازمان ملل اظهار داشت: واقعا چقدر جای بسی تاسف و شرمندگی است که سازمانی که باید پناهگاه مظلومان و مرجع عدالت باشد به خاطر تهدید حمایت نکردن مالی رژیم کودک کش عربستان این طوری عمل می‌کند.

وی ضمن محکوم کردن عمل شرم آور دبیر کل سازمان ملل در خارج کردن عربستان از لیست سیاه سازمان ملل به خاطر جنایایتش در یمن از کشورهای غیرمتعهد و کشورهای که خیلی وابستگی به آمریکا و رژیم صهیونیستی ندارند خواست غیرت نشان دهند و سازمان ملل را از این رسوایی و بی‌آبرویی نجات دهند.

مجتهدشبستری با تبریک ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع)، گفت: امیدواریم که با تاسی به سیره ائمه معصومین(ع) فقراء و نیازمندان جامعه فراموش نشوند و مورد کمک های مسلمانان قرار گیرند. چرا که مردم مسلمان باید با چشیدن طعم گرسنگی و تشنگی، حال فقراء و مستمندان را درک کرده و نسبت به تامین نیاز آنان قدم بگذارند

امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به سالروز شهادت شهید دکتر چمران در 31 خرداد سال 60 و با گرامیداشت یاد و خاطره این شهید سرافراز، گفت: شهید چمران انسان مخلص، متعهد، انقلابی صدیق و مطیع امام راحل بود که در لبنان، غائله کردستان و دفاع مقدس منشا خدمات موثری به اسلام و انقلاب شد و بالاخره در دهلاویه به درجه رفیع شهادت نایل شد.

سیاسی 95/3/28

کدخبر110795

خبرنگار125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.