آیرال خبر ،اسماعیل جبارزاده در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی عاشورا اظهار داشت: دولت یازدهم باور دارد مردم به عنوان صاحبان نظام و انقلاب انواع مشکلات را در طول سال های گذشته تحمل کردند و حق این است که ما گزارش عملکردهای خود را به مردم ارائه دهیم که باعث خشنودی آنها خواهد بود.

به گزارش آیرال خبر ،وی افزود: امروز گزارش شش دوازدهم اهداف سال 95 را ارائه کردیم که یکی از اهداف آن موارد ابلاغی قرارگاه اقتصاد مقاومتی و برش استانی آن بود؛ گزارش‌های ارائه شده حاکی از تلاش‌های بسیار فراتر از وظایف و برنامه‌های ابلاغی بود.

جبارزاده تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی در حال تحول است؛ در سال‌های اول دولت بحث بیمه و پوشش همگانی بیمه که آرزوی هر ایرانی غیرتمند بود تحقق یافت و فراتر از آن اتفاقاتی افتاد که عمق کیفیت خدمات سلامت را در حال ارتقاء می‌بینیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در سامانه اطلاع‌رسانی اقتصاد مقاومتی که امروز رونمایی شد این فعالیت‌های علوم پزشکی درج شود تا مردم به خدمات این دستگاه امیدوار شوند، افزود: به میزان 300 هزار متر مربع در سطح استان کار عمرانی بیمارستانی، خانه بهداشت، درمانگاه و مرکز سلامت انجام شده که هدیه دولت در بخش سلامت به آذربایجان‌شرقی است.

این مسئول با بیان اینکه شرکت‌های توزیع نیروی برق و برق منطقه‌ای با صرفه جویی نزدیک به 50 مگاواتی برق در جهت توسعه حرکت می‌کنند، ادامه داد: در استان اگر بخواهیم توسعه صنعتی اتفاق افتد حتما تامین برق مورد نیاز باید صورت گیرد و تولید 2500 مگاوات برق هدفگذاری مورد تاکید ماست و مقدمات کار را فراهم کردیم.

وی با ابراز گله‌مندی از دستگاه‌های مرکزی که مانع تحقق این پروژه‌ها هستند، افزود: ‌برق یکی از سالم‌ترین انرژی‌ها است و انتظار داریم وزارت نفت ما را کمک کند و باید گاز مورد نیاز تولید 2500 مگاوات برق را باید تامین کنند؛ ما هم پیگیر جدی قضیه خواهیم بود.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان ساخت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور هنوز اعتبارات عمرانی برای پروژه‌ها ابلاغ نشده است ولی دستگاه‌های مختلف منتظر بودجه نیستند و با جان و دل در جهت تکمیل پروژه‌ها تلاش می‌کنند و در این عرصه به دنبال جذب مشارکت‌های مردمی هستند.

وی گفت: مردم باید به این باور برسند که اشتغال مساوی استخدام نیست و لازم است فارغ‌التحصیلان بیشتر به دنبال کارآفرینی باشند و با حمایت‌های تسهیلاتی دولت به درآمدزایی دست یابند؛ ما از تشکیل تعاونی‌ها حمایت می‌کنیم و در جهت توسعه فعالیت‌های اقتصادی مردم تمام تلاش خود را صورت خواهیم داد./فارس

اجتماعی 95/6/29

کدخبر110851

خبرنگار125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.