آیرال خبر،ررئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: نهضت و قیام امام حسین (ع) منطبق با اساس قرآن بوده و از آن جایی که قرآن یک کتاب جاودان است، از این رو قیام و نهضت امام حسین (ع) از بین نرفته و امام حسین قرآن مجسم تا ابد خواهد ماند.
به گزارش آیرال خبر آیت‌الله محسن مجتهدشبستری ظهر امروز در سخنان قبل نماز ظهر عاشورا با بیان اینکه علت اصلی تمایز حادثه عاشورا با سایر حوادث تاریخی و عدم فراموشی این واقعه به علت اساس قیام ایشان بوده است، اظهار داشت: همه ساله روز واقعه کربلا باشکوه‌تر از سال قبل برگزار شده و دلیل این عظمت بعد از 14 قرن احیای قرآن و منطبق بودن با قرآن است.

وی ادامه داد: کتاب قرآن یک کتاب جاودان بوده و تا قیامت نیز جاودان باقی خواهد ماند و چون قیام امام حسین(ع) منطبق برا این اساس است پس واقعه کربلا و قیام ایشان نیز تا ابد ماندگار خواهد بود.

نماز، انفاق و لغو تبعیضات نژادی از درس‌های عاشورا

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه روز عاشورا خود چند درس مهم به مردم می‌دهد، تصریح کرد: درس اولی که از این روز می‌توان گرفت این است که قرآن تأکید فراوان بر انفاق چیزهایی دارد که به آن علاقه داریم و امام حسین (ع) با وجود علاقه به علی‌اکبر (ع) عمل به این توصیه قرآنی را نشان داده و بدون درنگ و تأمل علی‌اکبر را به میدان نبرد فرستاد.

وی دومین درس روز عاشورا را لغو تبعیضات نژادی بیان کرد و گفت: طبق قرآن عجم و عرب، زبان گوناگون و … در بین مردم نباید اهمیت داشته باشد و امام حسین(ع) هر معامله‌ای که با فرزندان خود از جمله اینکه سر بر بالین خونین آن‌ها می‌گذاشت بر غلام سیاه میدان نبرد کربلا انجام داد.

مجتهدشبستری به درس سوم واقعه کربلا اشاره کرد و افزود: نماز بزرگ‌ترین و مهم‌ترین درس عاشورا را به همه می‌گوید؛ زیرا وقتی عمروبن کعب به حضرت عرض کرد هنگام نماز است، امام حسین(ع) فرمود نماز را به یاد ما انداختی، خداوند تو را از جمله نمازگزارانی که به یاد خدایند قرار دهد و از دشمن بخواهید دست از جنگ بردارد تا نماز به جای آوریم.

وی در همین راستا ادامه داد: نمازگزاران دارای مقام والا بوده و بعد از برپایی نماز ظهر عاشورا تصمیم بر اقامه نماز اول وقت بگیریم تا شامل این مقام شویم.

اجتماعی 95/6/21

کدخبر110843

خبرنگار125

انهای پیام/

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.