/آیرال خبر،استاندار آذربایجان شرقی بر ایجاد ساختارهای ثابت، ماندگار و از قبل پیش‌بینی شده برای خدمت‌رسانی به زایران اربعین حسینی تاکید کرد و گفت: باید اقداماتی را شروع کنیم تا در اربعین سال آینده بتوانیم ضعف‌ها و کمبودها را به حداقل ممکن برسانیم.

به گزارش /آیرال خبر،دکتر اسماعیل جبارزاده در آیین تجلیل از خادمان موکب خدمت‌رسانی به زایران اربعین حسینی، با تبریک فرارسیدن سالروز میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت، از همه کسانی که در برگزاری مراسم اربعین امسال همکاری کردند قدردانی کرد.

وی با بیان این که اربعین به کنگره عظیم جهانی اهل بیت تبدیل شده است، افزود: واقعه عاشورا و قیام اباعبدالله الحسین(ع) معجزه‌ای بود که بعد از گذشت قرن‌ها نه تنها به فراموشی سپرده نشده بلکه مراسم بزرگداشت آن هر سال باشکوه‌تر و باعظمت‌تر از سال قبل برگزار می‌شود.

جبارزاده با اشاره به این که نسل جوان بیشترین حضور را در مراسم ایام محرم و صفر دارند، گفت: این نشانه شعله‌ور بودن نور الهی امام حسین(ع) است و ان‌شاءالله عاشورا نجات‌دهنده همه عالم از ظلم و ستم یزیدیان و طاغوتیان خواهد بود.

استاندار آذربایجان شرقی خطاب به خادمان موکب اربعین، با بیان این که توفیق خدمت به سیدالشهدا(ع) سعادتی است که نصیب هر انسانی نمی‌شود، افزود: به حال شما خادمان غبطه می‌خورم و تشکر می‌کنم از خدماتی که به نمایندگی از مردم آذربایجان شرقی به زایران سیدالشهدا(ع) ارایه کردید.

وی با اشاره به این که خادمان استان آذربایجان شرقی با خلوص نیت و گشاده‌رویی از زایران اربعین استقبال کردند، افزود: تشکر ما از زحمات شما از باب انجام وظیفه است و تشکر اصلی متعلق به خود حضرت سیدالشهدا(ع) و مادر بزرگوار ایشان حضرت فاطمه زهرا(س) است.

دکتر جبارزاده در بخش دیگری از سخنان خود بر استفاده از تجربیات ستاد اربعین در سال‌های آینده تاکید کرد و گفت: با توجه به این که زیارت اربعین به یک کنگره ثابت و همه‌ساله تبدیل شده لذا کار خدمت به زایران نیز باید به ساختارهای ثابت، ماندگار و از قبل پیش‌بینی شده تبدیل شود و تلاش کنیم تا ضعف‌ها و کمبودها را به حداقل ممکن کاهش دهیم.

وی با اشاره به این که بیشترین تردد زایران اربعین از مرز مهران صورت می‌گیرد، گفت: از مسوولان و دست‌اندرکاران می‌خواهم با پیش‌بینی محل ثابتی برای برپایی موکب استان آذربایجان شرقی در این شهر مرزی، زمینه مناسب برای خدمت‌رسانی به زایران اربعین در سال‌های آینده را فراهم کنند.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، گفت: یاد می‌کنیم از شهیدانی که با عشق به کربلا و امام حسین(ع) به جبهه‌ها رفتند و این راه را برای همه محبان اهل بیت در سراسر دنیا باز کردند تا امروز عاشقان امام حسین(ع) فوج فوج به سمت کعبه آمال خود بروند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و دبیر ستاد استانی اربعین حسینی هم در این مراسم گزارشی از عملکرد این ستاد و کمیته‌های هفت‌گانه آن ارایه کرد و گفت: امسال بر اساس سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، موکب آذربایجان شرقی در ایام اربعین در نقطه مرزی مهران مستقر شد و علاوه بر آن موکب‌هایی نیز به صورت منسجم در شهرهای کربلا و سامرا برپا شده بود.

حسن استوار آذر با قدردانی از همکاری همه دستگاه‌های استانی با ستاد اربعین، گفت: علی‌رغم مشکلات بسیار شاهد حضور موفقیت‌آمیز موکب استان در ایام اربعین بودیم و کار خدمت‌رسانی به زایران اربعین بدون هیچ مشکل خاصی انجام شد.

در پایان این مراسم از مسوولان عضو ستاد هماهنگی اربعین حسینی و خادمان موکب استان آذربایجان شرقی در مرز مهران تجلیل و قدردانی شد.

اجتماعی 95/9/26

کدخبر110884

خبرنگار125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.