آیرال خبر- با حضور حجت‌الاسلام محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، سردار سرتیپ حاج علی فضلی فرمانده دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین (ع)، جمعی از خانواده های ایثارگران و شهدا و آحاد مختلف مردم شهرستانهای (اهر، هوراند، کلیبر، خداآفرین و ورزقان) دومین دوره یادواره ۱۲۰۰ شهید منطقه ارسباران در اهر برگزار شد.
به گزارش آیرال خبر، فرمانده دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین (ع)در این مراسم با اشاره به سالگرد عملیات کربلای چهار و تلفات دراین عملیات گفت: شکست در عملیات کربلای ۴ مقدمه ای برپیروزی توانمندانه در کربلای ۵ بود که با ایثارگری های رزمندگان اسلام و رهبری شجاعانه حضرت امام(ره) محقق شد و این امر میسر نمی شد مگر با ایثار و از جان گذشتگی رزمندگان اسلام که با روحیه ایثار و شهادت، عملیات کربلای ۵ را با پیروزی انجام دادند و دژهای تسخیرناپذیر شلمچه به دست رزمندگان اسلام فتح شد.
سردار سرتیپ پاسدار علی فضلی برگزاری یادواره ۱۲۰۰ شهید منطقه ارسباران را  اقدام ارزشی و ابتکاری برای استفاده از این تجربه در سایر استانها و شهرستان های دیگر کشور عنوان کرد و افزود: تداوم اینگونه برنامه های فرهنگی و معنوی گامی مثبت در راستای اهداف والای شهدا است.
سردار علی فضلی با اشاره به برخی توطئه ها، ۹ دی را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران برشمرد که در آن مردم با حضور پرشور و حماسی خود پیروز میدان شدند و مثل همیشه در هر صحنه ای که نیاز به حضورشان بوده با وحدت و همدلی خود افتخار آفریدند.
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: در ۹ دی توطئه های استکبار جهانی در نطفه خفه شد.
حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم گفت: دشمنان انقلاب اسلامی و در رأس آن استکبار جهانی با تمام توان تلاش کردند که با توطئه های مختلف در روند انقلاب اسلامی و دستاوردهای مقدس آن خللی ایجاد کنند و سعی داشتند از طریق مزدوران داخلی نقشه های شوم استکبار جهانی که ضربه به انقلاب اسلامی با ترویج ناامنی و توطئه های مختلف بود در کشور پیاده کنند که حضور حماسی مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی این توطئه های دشمنان نیز نقش برآب شد.
وی افزود: هدایت عالمانه و اندیشمندانه مقام معظم رهبری باعث شد توطئه های دشمن در نطقه خفه شود و چشم فتنه کور شود.
امام جمعه تبریز همچنین به هشدارهای مقام معظم رهبری در خصوص بصیرت و دشمن شناسی اشاره کرد و گفت: امروز دشمن از پای ننشسته و با توطئه های مختلف تلاش دارد مردم و مسئولان را سرگرم کند و توطئه های جدیدی را برای سال ۹۸ آماده کند. اما دشمنان باید بدانند ملت ایران، مردم آذربایجان و خانواده ده هزار شهید آذربایجان و خانواده های شهدای منطقه ارسباران مثل همیشه در صحنه خواهند بود و دشمنان را با حضور خود مأیوس خواهند کرد.
وی در ادامه یادآور شد آنجه که ما را به نتیجه می رساند تقویت وحدت و همدلی در بین آحاد مختلف مردم و مسئولان می باشد.
حجت‌الاسلام محمد علی آل هاشم برگزاری یادواره شهدا را اقدامی ارزشمند در راستای زنده نگهداشتن ایثارگری های رزمندگان اسلام  و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و بر تداوم اینگونه برنامه های ارزشمند تاکید کرد.
وی با قدردانی از مسئولین دست اندرکار برگزاری این یادواره مهم و تأثیرگذار که در شهرستان اهر پایه گذاری شده و بصورت سالانه در شهرهای مختلف ارسباران برگزار می شود گفت: با وجود اینکه برخی ها سعی در کمرنگ کردن اینگونه برنامه ها را دارند افزود: تداوم این یادواره ها کاری ارزشمند و ادای دین به شهدای ۸ سال دفاع مقدس می باشد که نباید این امر به فراموش سپرده شود بلکه با اقتدار و عظمت بیشتر شاهد برگزاری  آنها باشیم.
حجت الاسلام جواد حاجی زاده، امام جمعه اهر نیز ، ۱۲۰۰ شهید منطقه ارسباران را نماد افتخار و سربلندی این منطقه برشمرد و افزود: برگزاری دوره های یادواره شهدای ارسباران گامی عملی در جهت ادای دین به شهداء و  این انسانهای پاک و مخلصی می باشد که هرساله دراین منطقه برگزار می شود.
وی گفت: دومین دوره این یادواره پس از برگزاری موفق در شهرستان های اهر، کلیبر، ورزقان، خداآفرین و هوراند در این شهرستان دوباره آغاز شده و الحمداله با وحدت و یکپارچگی که بین مسئولین شهرستان های منطقه وجود دارد قطعاً این کار ابتکاری با استقبال مردم و مسئولین تداوم خواهد یافت.
دد پایان این مراسم از خانواده شهید ذاکر حیدری شهید مدافع حرم  تجلیل و از دو کتاب دفاع مقدس رونمایی شد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.