آیرال خبر- بعد از گذشت چندین ماه از دستگیری مالکِ جدید ماشین‌سازی تبریز، امروز دادگاه محاکمه وی به اتهام اخلال در نظام ارزی برگزار شد.

به گزارش آیرال خبر، صبح امروز محاکمه مالکِ جدید ماشین‌سازی تبریز و یکی از مدیران سابق حراست بانک مرکزی به اتهام اخلال در نظام ارزی در دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

قربانعلی فرخ‌زاد خریدارِ ماشین‌سازی متهم به اخلال در نظام ارزی از طریق دریافت ۴۴۶ میلیون دلار ارز دولتی با قیمت ۴۲۰۰ تومانی برای واردات ورق استیل و اقلام دیگر از بانک‌های ملی، توسعه تعاون و اقتصاد نوین با فرم‌های جعلی و صوری است. همچنین در یک فقره این فرد موفق به اخذ ۲۰۱ میلیون دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی شده و آن را به مبلغ بالا در بازار فروخته است.

فرخ زاد که با قرار بازداشت موقت از تاریخ ۳۰ مرداد تا امروز در بازداشت بوده است. البته در این پرونده ۴ متهم دیگر متواری هستند و به دلیل نا معلوم بودن محل سکونت ابلاغ غیابی برای آنها ارسال شده است.

در حالیکه پس از سال ها کشمکش بر سر خصوصی‌سازی کارخانه ماشین‌سازی که به نوعی مادر صنعت آذربایجان محسوب می شود، نام قربانعلی فرخ‌زاد میلیاردر گمنام و ناشناس به عنوان خریدار مطرح شدتا این فرد مالکِ ماشین‌سازی شود اما مدت زیادی از خرید این کارخانه و حمایت برخی مسئولین از اهلیت وی نگذشته بود که فرخ‌زاد به اتهام اخلال در نظام ارزی بازداشت شد.

در حالی که در این چند ماه بازداشت خبرهای مختلفی از او در رسانه‌ها مطرح می‌شد و اخیرا نیز نامه ای منتسب به کارگران این کارخانه منتشر شد که خواهان آزادی این متخلف اقتصادی بودند!

نکته جالب ماجرا به ادعای وی مربوط می شود که خود را یک “کارگر” معرفی کرده و مدعی شده بود که برای خدمت و کارگری آمده است!

حال سوال اینجاست که کدام مسئول یا مسئولان، اهلیت وی را تایید کرده اند و چرا؟!

آیا پاسخی بر این پرسش خواهیم شنید؟ یا بازهم ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست به دست هم خواهند داد تا این موضوع فراموش شود؟ باید منتظر روزهای آینده باشیم!

 

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.