به بهانه میلاد با برکت کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س)

ابتدا میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) را که یکی از شخصیت های تاثیرگذار تاریخ بشریت بوده و بانوی سیاستمداری که به لحاظ روحیه مبارزاتی و همراهی ولی زمان و افشاگری ظلم و جور ، بیشترین شباهت را به عمه بزرگوارش حضرت زینب (س) داشته و حرکت خود را در جهت تشکیل حکومت اسلام ناب و اتصال نظام نبوی به نظام علوی آغاز نمود را تبریک و تهنیت عرض میکنم .
چه نیکو انتخابی است نامگذاری این روز که روز *دختر* نامیده شده است .
. *دختری* که بهترین هدیه خداوند به بهترین مخلوقش ( حضرت محمد ص) است . دختری که آموزه های دینی در مورد توجه عاطفی و ابراز محبت به او تاکید بسیار داشته است .
دختر جامعه امروز بیش از هر چیزی نیاز به امنیت دارد . مردان جامعه اعم از پدر ، برادر ، همسر باید حمایت گر و حفاظت کننده این رحمت الهی باشند .
در قرآن کریم ۳۸ مرتبه واژه *وعاشروهن* ذکر شده است و به مردان تاکید بر حسن معاشرت با زنان را داشته .
*دختری* که امروز بی رحمانه ترین خشونت ها را توسط نزدیک ترین مردان خود تجربه میکند .
و قتل این دختران بعنوان قتل *ناموسی* توسط پدر که باید مامن آنان باشند ، این روزها دلمان را به درد آورده و بدنبال چاره جویی هستیم . اینهمه خشونت باید ریشه یابی شده و عوامل بازدارنده بکار گرفته شود .
اصولا بکار بردن واژه *قتل* بعنوان خشن ترین رفتار در کنار واژه مقدس *ناموس* تناقض دارد و بهتر است این دو واژه کاملا متضاد در کنار هم استفاده نشود .
چرا که همه موظفیم از ناموس خود مراقبت ، محافظت و نگهداری کنیم .
با توجه به اینکه هدف اصلی دین اخلاق است و حفظ کرامت انسان ها باید در راس امور باشد و آیه شریفه قرآن در مورد خلقت انسان بیانگر برابری انسان ها در برابر قانون ، قاضی و تساوی در حقوق و تکالیف است ، هیچ فردی بر دیگری برتری ندارد مگر در تقوا و فضائل اخلاقی و معنوی آنهم نزد پروردگار .
هیچ انسانی اعم از زن و مرد نباید بر دیگری برتری یا سلطه داشته باشد .
جامعه امروز نیازمند اجتهاد مبتنی بر کرامت بشری است .
در حکومت دینی کلانتری ها و دادگاه ها و مراجع قضائی و انتظامی باید مامنی برای مردم و بالاخص برای زنان و دختران باشد تا دیگر شاهد تکرار قتلهای فجیع رومیناها و ریحانه ها و …… نباشیم .
در پایان از نمایندگان محترم مجلس میخواهیم توجه ویژه و فوری به موضوع خشونت علیه زنان داشته باشند و راهکارهای بازدارنده آن را بوسیله اصلاح قوانین و ارائه طرح هاو پیگیری و تصویب آن در دستور کار خود قرار دهند .
به امید روزی که دختران میهن اسلامی مان در شرایط سالم و امن زندگی کنند .

*اعظم حاجی عباسی*
*دبیر کل جامعه زینب(س)*

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.