کرونا 80 هزار میلیارد تومان به کسری بودجه دولت اضافه کرد

 نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس، با بیان اینکه در خوشبینانه ترین حالت، کشور با ۲۰۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه مواجه است، گفت: ۸۰ هزار میلیارد تومان هم کرونا به کسری بودجه اضافه کرد و اکنون به ۲۸۰ هزار میلیارد تومان رسید.

به گزارش آیرال خبر، احمد علیرضا بیگی در جلسه شورای اداری شهرستان تبریز که با حضور 6 نماینده تبریز در سالن “جمهوری” استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد، وضعیت خاص اقتصادی کشور را یادآور شد و گفت: اکنون در شرایط جنگ اقتصادی دست ما باز نیست که به هر جایی هزینه کنیم، بلکه باید اولویت بندی کنیم و به مهم‌ترین حوزه‌ها هزینه کنیم.

وی با بیان اینکه در خوشبینانه‌ترین حالت، کشور با 200 هزار میلیارد تومان کسری بودجه مواجه است، افزود: 80 هزار میلیارد تومان هم کرونا به کسری بودجه اضافه کرد و اکنون بیش از 280 هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ممکن است این شرایط اقتصادی موضوعات توسعه را به تعویق بیندازد، ابراز داشت: در این شرایط باید برای متوقف نشدن روند توسعه کشور، برای هزینه کردم بودجه اولویت بندی کرد و فعلاً اولویت باید با نگه داشت و حفظ وضعیت موجود باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید اولویت‌ها براساس سند آمایش سرزمینی مشخص شوند، خاطر نشان کرد: هر جایی هر اقدامی را نمی‌توانیم انجام دهیم، لذا باید این سند تسهیل شود اما علی‌رغم آماده بودن اسناد استانی آمایش، هنوز سند ملی آمایش آماده نیست.

بیگی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان را موظف به ارائه گزارش از اقداماتش در تبریز دانست و ابراز داشت: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان باید در این جلسه حضور می‌یافت و ضمن شنیدن گلایه‌ها، عصاره این گزارشات را باید در شاخص‌ها اعلام می‌کرد و رتبه استان را در شاخص‌های ملی مقایسه کرده و اولویت‌ها را مشخص می‌کرد.

این نماینده مجلس، با تاکید بر اینکه اکنون اولویت تبریز بحث آب است، اضافه کرد: باید برای این موضوع چاره‌جویی کوتاه مدت صورت گیرد تا شاهد برطرف شدن مشکلات موجود باشیم.

وی شیوع ویروس کرونا و متأثر شدن بخش زیادی از جمعیت از کرونا را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: باید بر اساس همین موضوع، امکان طرح ریزی داشته باشیم و کشور را باید بر همین مبنای کرونایی اداره کنیم.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه سال پایانی دولت را شاهد هستیم، افزود: تاکید رهبری این است که پروژه‌های نیمه تمام وعده داده شده را دولت باید در این یک سال به اتمام برساند چراکه یکسال فرصت کمی نیست و 3 تا 100 روز و یک 65 روز فرصت دارد!

وی فرصت‌های توسعه استان را مشخص دانست و گفت: آزادراه تبریز ـ سهند باید به زودی مورد بهره برداری قرار گیرد، ضمن اینکه باید قطعه پایانی راه آهن تبریز ـ میانه را هم برای تسریع در توسعه تبریز مورد توجه قرار دهیم و به سرعت به بهره برداری برسانیم.

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.