پایین‌بودن آمار تلفات در مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی به‌دلیل خدمات انقلاب اسلامی در مقاوم‌سازی منازل روستایی است

 استاندار آذربایجان‌شرقی پایین بودن آمار تلفات در مناطق زلزله‌زده را به دلیل خدمات انقلاب اسلامی دانست و گفت: طرح‌های خوبی مانند مقاوم سازی منازل مسکونی روستایی که به موقع صورت گرفت، سبب شد تلفات زلزله در حداقل ممکن باشد.

به گزارش آیرال خبر، محمدرضا پورمحمدی در جلسه بررسی آخرین روند بازسازی منازل تخریب شده در زلزله سراب و میانه که در فرمانداری سراب برگزار شد، با بیان اینکه بعد از زلزله میانه و سراب، نیروهای امدادی، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و بنیاد مسکن از ساعات اولیه در میدان بودند، اظهار داشت: خدمت به مردم در این ساعات اضطرار به واقع از اقداماتی برای باقیات صالحات است.

وی پایین بودن آمار تلفات در مناطق زلزله زده را به دلیل خدمات انقلاب اسلامی دانست و افزود: طرح‌های خوبی مانند مقاوم سازی منازل مسکونی روستایی که به موقع صورت گرفت، باعث شد تلفات زلزله در حداقل ممکن باشد، منازل آسیب دیده هم منازلی بودند که نتوانستند به موقع مقاوم سازی کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه باید در بازسازی از بهترین مصالح مصرف شود، ابراز داشت: تعدادی از واحدها احداث شده و تمام شده و باید قبل از سرمای هوا بقیه واحدها هم تحویل شوند.

وی سراب را در سال‌های اخیر در مسیر توسعه دانست و گفت: نفلین سینیت سراب یکی از این پروژه‌های بزرگ ملی است که باید سال‌ها قبل اقدامات لازم برای استخراج و بهره برداری صورت می‌گرفت و موانع آن برطرف می‌شد.

پورمحمدی قابلیت های صنعتی و معدنی سراب را یادآور شد و خاطر نشان کرد: نباید فرصت‌های اینگونه از دست برود و رتبه اول مهاجر فرست ترین استان کشور باشیم، اما با اقدامات بزرگی و مهم در زمینه‌های صنعتی و معدنی و اشتغال روستایی، خوشبختانه مهاجرت معکوس شروع شده است.

وی افزود: دو واحد بزرگ کشت و صنعت و گلخانه در سراب با حضور سرمایه‌گذاران راه‌اندازی می‌شود که این امر هم نوید آینده روشن سراب را می‌دهد.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: زیرساخت آماده است که راه آهن و جاده هم باید تقویت شود که ملات همه اینها مدیران دلسوز و همراهی مردم است. معتقدم در فضای همدلی و مودت کارها پیش می‌رود چراکه ما در شرایط عادی نیستیم و در جنگ اقتصادی وضعیت پیچیده تری قرار داریم.

پورمحمدی عرصه جنگ اقتصادی را دشوارتر از جنگ رو در رو و دفاع مقدس دانست و گفت: آنچنان که در دفاع مقدس با همدلی مقابل دنیا ایستادیم و با آبرو و پیروزی بیرون آمدیم، اگر همدلی و وحدت و یکپارچگی باشد، کارها را پیش می بریم.

وی با بیان اینکه ملت ما پخته تر و با تجربه تر از گذشته است، گفت: اقتصاد ما در مقایسه با قبل، پخته‌تر و مقاوم شده چراکه کرونا در ایران با وجود مشکلات کشورهای توسعه یافته که در سوپر‌مارکت‌ها کمبود داشتند و همه صحنه‌های دلخراش غارت فروشگاه‌ها را دیدند ولی تولید و تامین کالاهای اساسی خوشبختانه با مشکل جدی مواجه نشد، گرانی بود که گلایه مردم در گرانی حق بود ولی سعی کردیم کمبودی رخ ندهد، لذا باید این همت‌ها تداوم یابد تا شاهد آبادانی کشور باشیم.

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.