عزتی

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز با اشاره به اینکه اتوبان شهید کسایی امتداد آزادراه تبریز-زنجان است، گفت: در پروژه های ملی منتهی به شهرها، ورودی و خرجی آزادراه ها باید قبل از افتتاح توسط وزارت راه و شهرسازی تکمیل شود.

به گزارش آیرال خبر، محمد عزتی در گفتگو با شهریار اظهار کرد: برخی پروژه های ملی منتهی به تبریز از جمله اتوبان زنجان – تبریز، اهر – تبریز، سهند و شهید باکری فعلا بلاتکلیف است و متاسفانه با توجه به افتتاح قبل از تکمیل آن ها، تملک بخش هایی از مبادی ورودی و منتهی به تبریز سخت شده است.

او بیان کرد: غیر از هزینه های اضافی برای شهرداری، بار ترافیکی و سرازیری خودروهای ورودی به داخل شهر و فشار به تقاطع های پیرامون نیز از دیگر مشکلاتی است که چنین پروژه هایی در ترافیک شهر ایجاد می کند.

عزتی با اشاره به اینکه پروژه های ملی اطراف کلانشهرها از جمله آزادراه ها توسط وزارت راه و شهرسازی اجرا می شود، اظهار کرد: احداث اتوبان و آزادراه جزو وظایف وزارت راه و شهرسازی است اما در بسیاری از پروژه ها از جمله آزادراه های منتهی به کلانشهر تبریز، شاهد این هستیم که مبادی منتهی به شهر مدنظر وزارت قرار نمی گیرد.

او افزود: متاسفانه این پروژه ها قبل از تکمیل مبادی ورودی شهرها مورد افتتاح و بهره برداری قرار می گیرد که نتیجه آن تحمیل هزینه به شهرداری ها است. هزینه ایجاد لوپ یا طرح شبدری برای مسیردهی انتهای آزادراه ها، در بسیاری اوقات با هزینه احداث یک اتوبان برابر است.

او در عین حال گفت: با تکمیل رینک دوم اتوبان کسایی که در طرح جامع دوم نیز تصویب شده است، این اتوبان تبدیل به کمربندی میانی می شود و بار ترافیکی اتوبان فعلی به اتوبان جدید انتقال می یابد.

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.