نامه فرماندار شهرستان تبریز در خصوص مصوبات شورای اسلامی شهر تبریز بررسی شد.

اما و اگرهای اعضای شورا در خصوص رد مصوبات ازسوی فرمانداری تبریز

به گزارش آیرال خبر، نامه فرماندار تبریز درباره مفاد مصوبه درباره توافق شهرداری با دانشگاه تربیت معلم، تصویب قرارداد شهرداری با ایرانسل، واگذاری قطعاتی به شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌غرب رد مصوبه شده است.

 لایحه شهرداری تبریز مبنی بر قرارداد منعقده فی مابین شهرداری تبریز با دانشگاه شهید مدنی آذربایجان درخصوص احداث واحد تولید انبوه عامل بیوکنترل آفات

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در این خصوص گفت: در هیچکدام از نامه ها استناد قانونی ندیدیم و اگر هر یک از مصوبات مغایر قوانین است باید به ماده قانونی اشاره شود.

شهرام دبیری اظهار داشت: بحث محتوایی باید در صحن شورا و شکلی در هیئت تطبیق بررسی شود.

دبیر شورای اسلامی شهر تبریز گفت: حفظ سلامت شهروندان و ارتباط با دانشگاه از وظایف شهرداری است، اگر می‌خواهند ما فعالیت روتین سال‌های گذشته را داشته باشیم، مسئله دیگری است.

شورای شهر تبریز بر مصوبه خود مبنی بر قرارداد با دانشگاه شهید مدنی، با رای اکثریت اصرار بر مصوبه کرد.

صدور مجوز حفاری جهت ایجاد بستر فیبر نوری در قاب اعتبارات بودجه مصوب سالجاری

در ادامه بررسی نامه فرماندار تبریز مدیر عامل سابق مخابرات کشور در خصوص مصوبه شورا گفت: ۱۵سال قبل تبریز شهری بود که شهرداری‌اش فیبر نوری داشت اما متاسفانه تبریز اینک از استاندارد ها عقب مانده است.

فیضی اظهار داشت: شهرداری‌ها با این روش تکنولوژی‌های روز را در اختیار مردم قرار می‌دهند.

وی اضافه کرد: تبریز در سال‌های گذشته در این راستا فعال بود که متاسفانه الان دچار کاستی شده است.

فیضی تصریح کرد: ایرانسل در شهرها حفاری می کند تا یک سری خدمات ارائه دهد، در بسیاری از کلانشهر ها این اتفاق افتاده است.

فیضی مدیر سابق مخابرات کشور اضافه کرد: اگر در شهرداری فردی بخواهد در راستای این موضوع سرمایه گذاری کند طبیعتاً برای شهر هوشمند کار بسیار مفیدی انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: وقتی این موضوع جای خود را پیدا کند شهر در راستای هوشمند سازی حرکت خواهد کرد.

در ادامه سونیا اندیش عضو شورای شهر تبریز با اشاره به وضعیت ابتلا ویروس کرونا در استان تاکید کرد: شورا در خصوص قرنطینه و محدودیت‌ها در شهر باید اقدام جدی انجام دهد تا بیش از این شاهد درگذشت همشهریان خودمان نباشیم.

وی در ارتباط با مصوبه شورا در خصوص حفاری ایرانسل، اضافه کرد: در سطح کلان‌شهرها ندیده‌ام که عقب مانده باشیم، شاید شهرهای کوچک را ایرانسل حفاری و به هم زده است، ولی در کلانشهرها چنین خبری نیست.

 اندیش اضافه کرد: اگر ما فیبر نوری در تبریز داشتیم چه نیازی به احداث دوباره فیبرهای نوری است؟

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: ما ۲۵۰ هزار تن آسفالت‌ریزی با میلیاردها هزینه داشتیم، چرا باید این هزینه را از دست بدهیم؟

سونیا اندیش افزود: خواهشمندیم که نیازسنجی اصولی انجام گیرد و نحوه اجرای آن باید مورد بحث گیرد. هیچ کس مخالف فیبر نوری و توسعه شهر هوشمند نیست.

وی ادامه داد: در هر لایحه اگر از شرکت‌های خصوصی دفاع شود وظایف شورا زیر سوال برده می شود.

اندیش تاکید کرد: در موضوع فیبر می‌توان گفت که آیا این موضوع از نیازمندی های شهر است یا خیر؟

وی با بیان اینکه آماری که من در ارتباط با کلانشهرها دارم در این گزارش ارائه نشده است،گفت: از سوی دیگر حضور شهرداری را در این موضوع رد کردند که قابل توجیه نیست.

عضو شورای شهر تبریز افزود: می‌خواهیم درآمدهای پایدار شهری را شاهد شویم و آیین‌نامه‌های معاملاتی نیز در این راستا قید نشده است.

محمد باقر بهشتی گفت: الآن نمی‌توانیم درباره خود لایحه شهرداری بحث کنیم و تنها باید نامه فرمانداری را بررسی کنیم که در این ارتباط به نظرم اصرار بر مصوبه داشته باشیم.

محرم محمدزاده نیز در این خصوص تاکید کرد:  اصرار بر مصوبه ضروری است، چرا که این موضوع برای نسل های بعدی یک نیاز اساسی است، واقعیت امر این است که نسل های آتی در این راستا از ما سوال خواهند کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: ما سه سال است که اقدامی در این باره صورت نداده‌ایم. زیرساخت‌های تبریز از بسیاری از شهرها عقب است.

وی تاکید کرد: متاسفانه در آذربایجان اشخاص بنامی که در ایران به آنها افتخار می‌شود، شناخته نشده‌اند.

محمدزاده گفت: کاش در هیات تطبیق دفاع جانانه‌ای انجام شود تا زحمات هدر نرود.

وی تصریح کرد: موضوع فیبرنوری برای آینده شهر بسیار ارزشمند است و باید مورد توجه قرار گیرد.

فرج محمد قلیزاده دیگر عضو شورای شهر تبریز نیز در این باره اظهار داشت:  آقای فیضی تخصص توأم با تعهد دارد. در مورد این مصوبه، وی با اصل هوشمندسازی موافق هستند، ولی با کیفیت اجرای این پروژه مخالف هستند. ایراد من، ایرادی حقوقی است.

وی اضافه کرد: لایحه شهرداری قرارداد است و نمی‌توان ترک تشریفات کرد. ما درباره حفاری تصمیم نمی‌گیریم، بلکه برای عوارض حفاری نرخ تعیین می‌کنیم.

 قلیزاده اضافه کرد: ما نیاز به ۴۰۰ کیلومتر حفاری داریم و ۱۸۰ کیلومتر آن را در اختیار یک شرکت قرار می‌دهیم که مصلحت نیست. ما هزینه زیادی بابت آسفالت کرده‌ایم، نباید در اختیار شرکت خصوصی قرار بدهیم و یا هزینه آسفالت را در نظر بگیریم.

وی تصریح کرد: باید فراخوانی بدهیم و منافع شهر را در نظر بگیریم تا هر شرکتی که منافع شهر را تأمین کند، این اقدام را انجام دهد.

وی گفت:  پیشنهادم این است طرحی که آماده است آگهی فراخوان داده شود تا برنده از این طریق مشخص شود.
محمدحسن اسوتچی در این خصوص گفت: شهرداری کاملاً در راستای فیبر نوری دخالت دارد چراکه۱۸۰کیلومتر می‌خواهند برای حفاری در اختیار شرکت قرار دهد پس نمی تواند گفت شهرداری ریالی خرج نمی کند.

وی اضافه کرد: امیدوارم این موضوعات به شکل جامع بررسی شود و بعد به مرحله اجرایی برسد.

اسوتچی تاکید کرد: اگر قرار بر قبول یا رد نامه فرماندار داریم، چرا آقای فیضی به عنوان کارشناس اینجا هستند؟

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر اینکه هیچ کس با هوشمندسازی مخالف نیست افزود: آقای فیضی می‌گوید شهرداری در این پروژه هزینه‌ نخواهد کرد، ولی ما شهر را در اختیار شرکت ایرانسل قرار می‌دهیم.

سعید نیکوخصلت گفت: این طرح نیاز شخصی ایرانسل است و هیچ کس حق فعالیت در آن را ندارد. در کنار آن ما ۲۲۰ کیلومتر نیز حفاری داریم که شهرداری می‌تواند آن را به اجاره واگذار کرده و درآمدزایی کند.

غلامحسین مسعودی ریحان  اظهار داشت: سوال اینجاست که آیا این مجوز است یا مشارکت، در این خصوص خواستار توضیح هستیم.

وی اضافه کرد: اگر این موضوع مشخص شود اظهار نظرات و حتی تصمیمات نیز فرق خواهد کرد.

مسعودی ریحان اضافه کرد: اگر مجوز بود که نیازی به حضور در صحن شورا نداشت، ولی چون مشارکت است باید دقیقا سهم طرفین، آورده شود.

خزانه دار شورای اسلامی شهر تبریز گفت: موضوع در هاله‌ای از ابهام است که هم برای اعضا و هم هیات تطبیق قابل فهم نیست و باید موضوع مشخص شود.

فیضی نیز در این خصوص گفت: در این شهر بحث اصلی فیبر نیست بلکه تونلی است که ایجاد خواهد شد.

وی اضافه کرد: مهم این است که کانال‌هایی در شهر باشد که تنها صاحب آن شهرداری باشد.

مدیر سابق مخابرات کشور اشاره کرد: با این کار شهرداری یک آورده خواهد داشت که با آن تجاری سازی خواهد کرد.

عبدالله تقی‌پور دیگر عضو شورای شهر تبریز در این خصوص گفت: در جلسه گذشته ابهامات و سوالاتی مطرح بود که اگر اجازه رسیدگی به آنها داده می‌شد، امروز این همه وقت صرف آن نمی‌شد.

وی افزود: ما نباید گول ۱۸ میلیارد را بخوریم. چرا که ۱۸۰ میلیارد برای آسفالت هزینه کرده‌ایم. اگر این حفاری صورت بگیرد، در واقع ما زیر قول خود می‌زنیم و کیفیت آسفالت پایین می‌آید.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: سئوالاتی که امروز اینجا مطرح می‌شود، نشانگر این است که این طرح ناپخته است.

تقی پور گفت: هیچ کس مخالف توسعه و هوشمندسازی نیست و زیرساخت های توسعه باید احداث شود، ولی اجازه دهید دقیق بررسی شود.

وی تاکید کرد: پیشنهادم این است این موضوع به کمیسیون عمران ارجاع داده شود تا به صورت کارشناسی ایرادات مطرح شده و راه حل هایی برای آن پیدا شود.

فریدون بابایی اقدم گفت: پیشنهادم این است موضوع از اول بررسی شود تا ایرادات رفع شود.

شورای شهر تبریز بر مصوبه خود مبنی بر حفاری کانال توسط ایرانسل، با رای اکثریت اصرار بر مصوبه کرد.

 تجویز انعقاد قرارداد باموسسات عاشورا برای اجرای طرح پروژه حفاظت و توسعه پارک بزرگ تبریز

همچنین در ادامه، نامه فرمانداری در خصوص تجویز انعقـاد قرارداد باموسسات عاشورا برای اجرای طرح پروژه حفاظت و توسعه پارک بزرگ تبریز از محل قطعات شهرک طلائیه بررسی شد.

محمد باقر بهشتی در ادامه بررسی نامه فرمانداری در خصوص مصوبه پارک بزرگ تبریز گفت: مصوبه ما این است که شهرداری می تواند با توجه به احکام پنج ساله نسبت به تکمیل پارک بزرگ با اختصاص بودجه سالانه اقداماتی ترتیب دهند.

وی اضافه کرد:  شهرداری می تواند با قرداد یک ساله ای که منعقد شده نسبت به تکمیل اقدام کنند.

اعضای شورا بر تکمیل پارک بزرگ تبریز با اختصاص بودجه سالانه و تجویز انعقـاد قرارداد باموسسات عاشورا برای اجرای طرح پروژه حفاظت و توسعه پارک بزرگ تبریز اصرار بر مصوبه کردند.

واگذاری ۶ قطعه از قطعات شهرک خاوران به شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب

در ادامه،  در خصوص صدور مجوز واگذاری ۶ قطعه از پلاک های ۱۲ و ۱۷ از قطعات شهرک خاوران به شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب با کاربری مسکونی و ۲۱ واحد مسکونی آپارتمانی از برج المـاس خاوران اعضای شورا اصرار بر مصوبه کردند.

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.