استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: با بیان اینکه در گذشته‌هایی نه چندان دور، شهر تبریز به باغ شهری مشهور بوده است، عنوان کرد: غفلت و بی‌توجهی‌ها باعث شده که تبریز فعلی دومین شهر آلوده کشور باشد.

تبریز، دومین شهر آلوده کشور

به گزارش آیرال خبر، محمدرضا پورمحمدی در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های شرکت پتروشیمی تبریز با قدردانی از عملکرد این شرکت اظهار داشت: پتروشیمی تبریز نقش بسیار مهمی در توسعه استان دارد.

 وی با اشاره به رعایت اصول زیست محیطی در این شرکت عنوان کرد: این مجموعه باید الگوی مناسبی برای سایر واحدهای تولیدی و صنعتی استان معرفی شود.

وی، استفاده صحیح از منابع و امکانات را یکی از اساسی‌ترین مولفه‌های توسعه همه جانبه در جوامع نام برد و افزود: این امر باید با حفظ محیط زیست و به خطر نیاختن زندگی نسل آتی همراه باشد و گرنه چندان اهمیتی نخواهد داشت.

استاندار آذربایجان‌شرقی در همین راستا با اشاره به آثار منفی صنعتی شدن جوامع در آلودگی محیط زیست ادامه داد: بلندمرتبه‌سازی‌ها نیز هویت شهرها را نابود کرده و خسارات بسیاری را در کشورهای مختلف به بار آورده است.

پورمحمدی به استقرار بسیاری از کارخانجات و واحدهای تولیدی در مرکز و بافت شهری برخی کشورها نیز اشاره کرد و ادامه داد: توجه به اصول زیست محیطی توسط واحدهای صنعتی و تولیدی باید تا جایی ادامه یابد که تمامی این واحدها بتوانند مصداق صنعت پاک و سبز باشند.

وی با بیان اینکه در گذشته‌هایی نه چندان دور، شهر تبریز به باغ شهری مشهور بوده است، یادآور شد: غفلت و بی‌توجهی‌ها باعث شده که تبریز فعلی، دومین شهر آلوده کشور باشد.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین با قدردانی مجدد از توجه به اصول زیست‌محیطی در پتروشیمی تبریز تصریح کرد: پیگیری‌های لازم برای ارتقاء این مجموعه مهم به مجموعه‌ای سبز را از سازمان محیط زیست کشور انجام خواهیم داد.

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.