رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران استقرار ۲۰۰۰ واحد فناور و دانش‌بنیان در این پارک را چشم‌انداز دانشگاه تهران دانست و گفت: بر این اساس فرآیند پذیرش و هماهنگی با شماری از شرکت‌های دانش‌بنیان به پایان رسیده است که در نظر داریم مکان مناسبی برای استقرار آن‌ها فراهم کنیم.

آیرال خبر دکتر علی اسدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به شعار سال با عنوان “تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی” اظهار کرد: شعار ریاست دانشگاه تهران هم جهاد علمی برای تحقق دانشگاه کارآفرین با رویکرد مسئولیت‌پذیری اجتماعی است.

وی با بیان این‌که چشم‌انداز دکتر مقیمی، رئیس دانشگاه تهران استقرار ۲۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان و واحد فناور است، خاطرنشان کرد: همه این شرکت‌ها نمی‌توانند در ساختمان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران مستقر شوند، از این‌رو ناگزیریم اکوسیستم نوآوری فناوری را توسعه دهیم که برای این موضوع از فضای فیزیکی دانشکده‌های دانشگاه تهران استفاده می‌کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بیان این‌که هدف اصلی، شکل‌گیری هسته‌ها و تیم‌های فناور در دانشکده‌ها و دانشکدگان با حضور اساتید و دانشجویان است، گفت: برای تحقق آن با شرکت‌های دانش‌بنیانی که شرایط لازم برای استقرار در پارک را دارند، ارتباط گرفتیم که تاکنون ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان اعلام آمادگی کرده‌اند و فرآیند پذیرش ۱۰۰ تا ۱۵۰ شرکت به پایان رسیده است.

دکتر اسدی با بیان این‌که تاکنون این شرکت‌ها از اماکن، امکانات و تجهیزات پارک بازدید کرده‌اند، در ادامه به شعار دیپلماسی فناوری و تلاش برای تحقق آن اشاره و خاطرنشان کرد: برای نخستین اقدام در استقرار دیپلماسی دانش‌بنیان و فناوری کوشیده‌ایم حضور خود را در پردیس‌های مرزی نظیر کیش، ارس و کاسپین پررنگ‌تر کنیم.

وی تصریح کرد: تاکنون با دو دانشگاه عراقی وارد مذاکره شدیم، رؤسای این دو دانشگاه در پارک حاضر شدند و از پارک علم و فناوری بازدید داشتند و با شماری از شرکت‌های دانش‌بنیان مذاکره داشتند، همچنین دانشگاه ایروان برای ایجاد شعبه پارک علم و فناوری در آن منطقه اعلام آمادگی کرده است.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران یادآور شد: با مناطق آزاد انزلی، سیستان و منطقه آزاد کیش وارد مذاکره شده‌ایم و به‌زودی تفاهم‌نامه‌ای با منطقه آزاد انزلی منعقد می‌کنیم و هدف از این اقدامات توسعه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان به خارج از مرزهاست.

انتهای پیام

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.