ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، با پیش‌بینی افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصد سفرها در نوروز ۱۴۰۲، دامنه‌دار شدن سفرهای نوروزی تا تعطیلات عید فطر را محتمل دانست و از تدابیری برای برخورد با گران‌فروشان و متخلفان خبر داد.

به گزارش آیرال ، علی‌اصغر شالبافیان ـ معاون گردشگری ـ در پنجاه‌وچهارمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که با حضور عزت‌الله ضرغامی ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ و دستگاه‌های عضو این ستاد دوشنبه هشتم اسفندماه برگزار شد، گفت: پیش‌بینی این است که غیر از افزایش حجم سفرها، زمان تعطیلات طولانی‌تر شود و بعد از تعطیلات نوروز نیز حجم‌ انبوهی از سفرها را به مناسبت عید سعید فطر خواهیم داشت.

او با اشاره به این‌که ملاحظاتی متناسب با ماه رمضان تدوین و ابلاغ شده است، افزود: تاکید این است که نشاط اجتماعی همراه با حفظ حرمت ماه مبارک در نظر گرفته شود و مورد توجه دستگاه‌ها قرار گیرد.

شالبافیان با یادآوری این‌که سامانه ۰۹۶۲۹ برای درج شکایت‌ها مردمی وانعکاس شکایت گردشگران در دسترس خواهد بود، بیام کرد: این امکان اگر در سایر دستگاه‌ها به وجود آید، امکان رسیدگی به شکایات مردمی و و اعتماد به دستگاه‌ها را فراهم می‌کند.

ساعت‌های پرتصادف اعلام شد

سرهنگ سیروس حسن‌زاده ـ معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فراجا ـ نیز گفت: رزمایش طرح ترافیکی ۲۳ اسفندماه انجام و طرح همیاران‌ پلیس نیز با همکاری وزارت آموزش پرورش از ۱۵ اسفندماه آغاز می‌شود.

او با بیان ‌این‌که ۳۰ درصد تصادف‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ اتفاق می‌افتد، این ساعات را برای سازمان‌های امدادی حائز اهمیت دانست و در ادامه تاکید کرد: استفاده نکردن از خودروها و مینی‌بوس‌های شهری در مسیرهای بین‌شهری و همچنین استفاده از اتوبوس‌های ایمن از سوی راهیان‌نور باید مورد توجه قرار گیرد.

پیش‌بینی رشد ۱۰ تا ۱۵ درصد سفرهای نوروزی

شهریار افندی‌زاده ـ معاون وزیر راه و شهرسازی ـ نیز در این ستاد گفت: سال گذشته ۶ میلیون نفر از طریق حمل‌ونقل هوایی، ۲ میلیون نفر به صورت حمل‌ونقل جاده‌ای، ۱,۵ میلیون نفر به صورت ریلی و ۲ میلیون نفر نیز از طریق خودروهای شخصی جابه‌جا شدند که امسال نیز پیش‌بینی می‌کنیم ۱۰ تا ۱۵ درصد رشد داشته باشیم.

او ادامه داد: ۸ هزار کیلومتر از راه‌های پرحادثه شناسایی شده‌اند تا با کمک پلیس و نیروهای امدادی نظارت بیشتری بر این راه‌ها داشته باشیم.

افندی‌زاده همچنین گفت: از هفته آینده پیش‌فروش بلیت‌های قطار آغاز خواهد شد و برای مسیرهایی مثل مشهد ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش سهمیه بلیت خواهیم داشت. در حوزه حمل و نقل هوایی نیز برای مسیرهایی مثل مشهد درخواست افزایش پروازها را داده‌ایم. سه موج سفر را برای نوروز امسال پیش‌بینی کرده‌ایم و تمام تلاش‌مان را برای ارائه خدمات به گردشگران نوروزی به کار خواهیم گرفت.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.