نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور تامین نظر شورای نگهبان حدود ۲۵ اصلاح یا حذف در بندهای لایحه بودجه مصوب شده خود اعمال کردند.

به گزارش آیرال، پس از آنکه محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه (۲۴ اسفند) در پاسخ به تذکر نماینده فلاورجان گفت که نظرات شورای نگهبان درباره بودجه ساعت ۲۲ شب گذشته به مجلس رسید، رفع این ایرادات در دستورکار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و آخرین روز کاری نمایندگان در دو شیفت صبح و عصر برای بررسی و رفع این ایرادات گذشت.

قالیباف در پاسخ به تذکر موسوی لارگانی گفت که شب گذشته بعد از ساعت ۱۰ نظرات شورای نگهبان و ارتباط آن درباره بودجه به دست ما رسید ما امروز صبح از ساعت ۵:۳۰ تا ۸ مشغول بررسی بودیم و در معاونت حقوقی بررسی می‌کردند، بخش‌هایی هم به صورت غیررسمی در تلفیق بررسی شد.

اولین ایراد شورای نگهبان که نمایندگان به بررسی آن پرداختند در رابطه با سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی بود که نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان در لایحه بودجه ۱۴۰۲ تصویب کردند که سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت، میعانات گازی و خالص صادرات گاز ۴۲ درصد شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۲ و بر اساس اصلاحاتی که در بندهای ج، هـ، ز و ح تبصره ۱ اعمال کردند، دوره بازپرداخت مطالبات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بانک های تجاری بابت اصل و سود تسهیلات پرداختی به شرکت ملی نفت ایران، بابت تأمین مالی طرح های بالادستی نفت و گاز را به مدت یکسال افزایش دادند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.