حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس در جمع گروهی از خانواده بزرگ فرهنگیان جهرم، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان، گفت: رهبر کشور عزیزمان ایران مطالباتی ارائه کردند که در طول انقلاب بی سابقه بوده است. مطالبات رهبری بزرگترین مطالباتی است که تاکنون برای فرهنگیان انجام شده است و این مطالب باید خط قرمز دولت و مجلس باید باشد و همگان باید سعی کنند مطالبات رهبری انجام شود.

وی افزود: بر اساس سند تحول بنیادین که به امضای رهبری رسیده است، خصوصی سازی در آموزش و پرورش ممنوع است و زمانی که این سعد در حال تدوین بود به شدت مخالف بودیم که مدرسه به دست کسی غیر از معلم اداره شود. معلمان وابسته به نظام و مملکت هست و نباید حزبی و گروهی به آن نگاه شود.

وی ادامه داد: شاید حدود 20 سال است که در حال مبارزه با تفکری هستیم که به دنبال خصوصی سازی آموزش و پرورش هستند و نباید معلمی به صورت برونسپاری جذب شود هنوز هم افرادی هستند که معتقدند چرا باید افرادی را جانب کنیم که تا 30 سال به آنها حقوق دهیم و بعد از آن نیز حقوق بازنشستگی دریافت کنند. اینکه امروز آموزش و پرورش ۳۰۰ هزار معلم کم دارد به دلیل این است که بر اساس سند تحول بنیادین نیرو جذب نشده است که نشان از وجود همین تفکر در جامعه است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: معلم باید عزت داشته باشد چرا که تک تک معلمان ما وزیر هستند و هیچ کس نمی‌تواند به معلم ما در کلاس درس دستور دهد. این مقام معلم مدنظر سند تحول بنیادین است.

حاجی بابایی افزود: همواره تاکید کرده ایم که اگر در کشور قرار است نفت به فروش برسد باید در سه قسمت، امنیت، آموزش و بهداشت خرج شود. باید به دنبال ساخت مدرسه ای باشیم که دانش آموز به حدی به آن علاقه مند شوند که میل به خروج نداشته باشند. دیدگاه ما این است که تعلیم و تربیت تخصصی ترین کار در دنیا است و این انسان است که می تواند به صورت تخصصی کار کند.

نماینده مردم همدان و فامین در مجلس شورای اسلامی افزود: در سال گذشته ۳۰ هزار میلیارد تومان به بودجه آموزش و پرورش اضافه کردیم که تا کنون تحقق پیدا نکرده است. اما مشکل آموزش و پرورش با اضافه کردن بودجه حل نمی شود.

وی با اشاره به کار بزرگ تصویب و اجرای رتبه بندی معلمان، گفت: باید ویترین استاد معلم در آموزش و پرورش وجود داشته باشد تا مسیر برای پیشرفت معلمان مشخص باشد. بودجه ای که برای رتبه بندی تصویب شد، برای خوشحال کردن معلمان کافی بود اما 18 ماه این کار روی زمین ماند که تلخ ترین روز ۲۸ اسفند ماه بود که کام همه معلمان تلخ شد.

حاجی بابایی تاکید کرد: در آموزش و پرورش 30 درصد علم است و ۷۰ درصد روش تعلیم و تربیت است. در شان معلم نیست که برای کسب رتبه به دنبال کاغذ باشد و عملکرد معلم باید بر اساس توانایی تعلیم و تربیتی او سنجیده شود /

پایان پیام

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.