استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات یکی از دو نقش محوری فرمانداران است، گفت: آنچه وظیفه اصلی ماست، برقراری امنیت و برگزاری انتخاباتی سالم و قانون‌مند است و اراده و تصمیم مردم هرچه باشد به آن احترام می‌گذاریم.

وظیفه ما برقراری امنیت و برگزاری انتخابات سالم است/ به اراده مردم احترام می‌گذاریم

به گزارش آیرال خبر، محمدرضا پورمحمدی در نشست فرمانداران استان با محوریت هماهنگی برای برگزاری انتخابات 28 خرداد، با قدردانی از زحمات و تلاش‌های فرمانداران در موضوعات مختلف اظهار داشت: در سال‌های گذشته سخت‌ترین دوران مدیریتی را تجربه کردیم، اما با تلاش‌های مسوولان، امور کشور و استان با سربلندی مدیریت شده است.

 وی افزود: با وجود پیچیدگی‌های حوزه سیاسی و امنیتی که مهم‌ترین محور مسوولیت‌های وزارت کشور و استانداران و فرمانداران است، استان آذربایجان‌شرقی با تجربه و تلاش فرمانداران، یکی از امن‌ترین و پاکترین استان‌های کشور به شمار می‌رود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به انتخابات 28 خرداد، گفت: خوشبختانه همه فرمانداران استان تجربه برگزاری انتخابات را دارند و انتخابات مجلس در اسفند سال 98 هم تجربه خوبی از نظر برگزاری یک انتخابات سالم و قانونی بود.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات 28 خرداد به دلایل مختلف، متفاوت از انتخابات‌های گذشته است اما با تلاش مسوولان امر، بخش عمده‌ای از مقدمات کار فراهم شده و آمادگی کافی در استان وجود دارد.

پورمحمدی با اشاره به اینکه وظیفه ما برقراری امنیت و برگزاری انتخاباتی سالم و قانون‌مند است، یادآور شد: ما باید وظیفه خود را به درستی انجام دهیم و آخرت خود را به دنیای دیگران نفروشیم؛ آنچه برای ما مهم است، سلامت انتخابات است و تصمیم مردم هرچه باشد به آن احترام می‌گذاریم.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین با بیان اینکه فضای استان به سمت شور انتخاباتی پیش می‌رود، تصریح کرد: مردم ما ثابت کرده‌اند که با وجود مشکلات و گله‌مندی‌ها، در لحظه‌های سخت پای کار نظام و انقلاب هستند.

وی با تأکید بر اینکه گروه‌های مرجع باید برای جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تلاش کنند، متذکر شد: نفس انتخابات برای ما مهم است و اگر انتخابات و صندوق رأی زیر سوال برود، فجایع بزرگی به بار می‌آید که جبران آن مشکل است.

دبیر ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی هم در این نشست برگزاری انتخابات را مهم‌ترین مأموریت فرمانداران عنوان کرد و گفت: انتخابات پیش‌رو به دلایلی مانند شیوع کرونا و مسائل اقتصادی، شرایط متفاوتی دارد اما با توجه به اینکه همه فرمانداران استان تجربه برگزاری انتخابات را دارند، اطمینان داریم که این انتخابات هم در امنیت و سلامت کامل برگزار خواهد شد.

مرتضی محمدزاده همچنین خطاب به فرمانداران، بر پیش‌بینی نیروی انسانی و امکانات ذخیره برای مواقع اضطراری، آموزش عوامل شعب اخذ رأی، رصد مستمر سامانه جامع انتخابات و ارتباط تنگاتنگ با هیأت‌های نظارت شهرستان‌ها تأکید کرد.

تعدادی از فرمانداران استان هم در این نشست دیدگاه‌های خود را در خصوص برگزاری انتخابات و برخی از مسائل و مشکلات در این خصوص بیان کردند.

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.