آیرال خبر
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر به تشریح عملیات امدادگران این جمعیت در استان‌های متاثر از سیل و آبگرفتگی در ۲۴ ساعت گذشته پرداخت.

مرتضی سلیمی در گفت و گو با ایرال، در مورد انجام عملیات و امدادرسانی به مناطق متاثر از سیل و آب‌گرفتگی اظهار کرد: براساس آمار عملیات‌های ۲۴ ساعت گذشته تا ساعت ۶ امروز (شنبه)، به ۱۳ شهر و روستا در ۱۰ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز،‌ خراسان رضوی، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و همدان امدادرسانی شد.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر اضافه کرد: در طول این عملیات‌ها مجموعا به ۸۶۶ نفر امدادرسانی شد. امدادگران هلال احمر ۳۰ نفر را از حادثه نجات دادند و ۶۵ نفر هم به مناطق امن منتقل شدند. همچنین به ۹۲ نفر هم اسکان اضطراری داده شد.

وی افزود: در روستای برغان ساوجبلاغ هم یک نفر مفقود شده بود که تا این لحظه هنوز پیدا نشده است.

سلیمی با اشاره به حضور ۲۰۶ نفر در غالب ۴۲ تیم عملیاتی برای امدادرسانی به این مناطق عنوان کرد: در جریان امدادرسانی‌ها ۱۱ واحد مسکونی از آب تخلیه شد و ۲۱ دستگاه خودرو نیز از مسیر سیلاب رهاسازی شدند. همچنین میان آسیب‌دیدگان مجموعا ۱۹ دستگاه چادر، ۲۰۰ تخته پتو، ۱۳۰ موکت، ‌۱۸۵ کیلوگرم نایلون و ۹۳۰ قوطی کنسروجات توزیع شد.

وی اضافه کرد: امدادرسانی در مناطقی از استان‌های سیستان و بلوچستان و آذربایجان شرقی همچنان ادامه دارد.
کد خبر 100045
انتهای پیام/

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.