آیرال خبر- آسمان هنر شهر اولین های ایران زمین، از دیرباز تاکنون مفتخر به حضور ستارگان پرفروغی بوده که هر یک، روشنای پهنه ای هستند و تلاش ارزشمندشان، مایه مباهات است. ستارگانی که پایه های دانش و ریشه های خردمندی شان در این دیار شکل گرفته و عمری را به خدمت علم و دانایی گذرانده اند.

استاد بهزاد پروین قدس مشهور به «چشم انقلاب» ازجمله هنرمندان تاثیرگذار عرصه دفاع مقدس و یکی از افتخارات هنر در عرصه دفاع مقدس است.

امروز عصر توفیقی دست داد تا به اتفاق استاد حاج محمدرضا اسدزاده از ایثارگران و یکی دیگر از عکاسان دوران جبهه و جنگ در موسسه فرهنگی شهید هاتف میهمانش باشیم.

 وی به عنوان عکاس برجسته دفاع مقدس، افتخار پنج بار مجروحیت در دوران دفاع مقدس را بر سینه دارد و امروز همچون گنجینه ای ارزشمند از دفاع مقدس، معرف خاطرات ناگفته بسیاری است.

او می گوید در عملیاتهای مختلف از نزدیک شاهد مجاهدت های جهادگران و سنگرسازان بی سنگری همچون حاج رحیم پیشنمازی بوده ام که خاطرات این مجاهدت ها می تواند سوژه های خوبی برای فیلم های دفاع مقدس باشد .

استاد پروین قدس از آمادگی اش جهت به تصویر کشیدن رشادت های جهادگران تیپ ۵۷ فجر جهادسازندگی استان می گوید.

این هنرمند محجوب و پرتلاش، هنوز دست از فعالیت برنداشته و در قالب موسسه فرهنگی‌ شهید هاتف مشغول به‌کار است.

به گفته خودش، هیچ نمی خواهد جز این‌که مسئولان کمک کنند، اسناد و مدارک با ارزش دوران جنگ حفظ شود.

بهزاد پروین قوی‌ترین آرشیو عکس دفاع مقدس را دارد درحالی که او از داشتن دفتری برای نگهداری این آثار  محروم است.

او می گوید آرشیوی دارم که نگران از بین رفتن آنها هستم از قرار به عمر من کفاف نمی‌دهد ولی باید بستر آن ایجاد بشود. فردا ما را مواخذه می‌کنند که هشت سال جنگ بود چه سندی به‌جا گذاشتید. با این وضعیت چیزی برای نسل آینده نیست چه جوابی باید داشته باشیم؛ البته من به تکلیف فکر می‌کنم نه نتیجه این وظیفه ماست.

عمر با برکت استاد بهزاد پروین قدس، همواره با هنرمندی و حفظ اسنادی از تاریخ و فراز و نشیب های کشور در سالهای آتش و خون همراه بوده است.

سایه شان بر سر فرهنگ و اندیشه کشورمان، مستدام

 کاظم زاده / رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی 

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.