آیرال خبر- عضو شورای شهر تبریز می‌گوید، سال آینده تیم‌های ورزشی شهرداری تبریز باید به بومی‌گرایی روی بیاورند تا بتوانند به حیات خود ادامه دهند.

به گزارش آیرال خبر، سعید نیکوخصلت  درخصوص آخرین وضعیت سازمان ورزش شهرداری تبریز اظهار داشت: به نظرم تعلل بیش از حد جایز نیست و هر چه سریعتر باید تکلیف این سازمان مشخص شود تا آسیب جدی‌تری به بدنه ورزش شهرداری وارد نشود. ما برای این منظور به یک استراتژی نیاز داریم، استراتژی که برنامه‌های‌مان را طبق آن جلو ببریم.

وی ادامه داد: در دوران سرپرستی سازمان ورزش اتفاقات مثبتی رخ داده که امیدوارم به نتیجه برسد. به شخصه از هفته پیش روی موضوع این سازمان متمرکز شده‌ام و در حال ارزیابی توانمندی سازمان ورزش هستم. منتظرم مدیرعامل چند سازمان که باهم اذعام شده‌اند مشخص شود تا برنامه‌های خود را به کمک همدیگر نهایی کنیم.

عضو شورای شهر تبریز درباره اینکه تعلل ایجاد شده نشات گرفته از چیست، گفت: به هر حال اختلاف بین شورا و فرمانداری و هیات حل اختلاف و تضاد آرای این سه نهاد به نوعی بی‌تاثیر نبوده و این جریان نیاز به شفاف‌سازی بیشتر دارد، چون هزینه‌‌کرد در تیم‌های قهرمانی غیرقانونی اعلام شده و شهرداری تبریز هم در یک عمل انجام شده قرار گرفته است. بهترین کار این بود که فرصتی به تیم‌های قهرمانی تحت حمایت شهرداری داده می‌شد تا نقل و انتقال در این بازه صورت می‌گرفت و یا اسپانسری برای حمایت از این تیم‌ها پیدا می‌شد.

نیکوخصلت تأکید کرد: با توجه به تغییراتی که در مدیریت عالی استان رخ داد، جلسات مربوطه با تعویق برگزار شده است و ما منتظر مشخص شدن وضعیت سازمان ورزش هستیم. سازمان‌های فرهنگی، ورزشی و هنری شهرداری تبریز باید طبق ماده ۵۴ و ۸۴ مدیریت شوند و در این مورد هم منتظر هستیم تا نتیجه آن از تهران و از طریق هیات حل اختلاف اعلام شود تا در شورای شهر روند کاری مشخصی برای ورزش شهرداری تعریف کنیم که ان‌شاءالله اثرات مثبتی داشته باشد.

این عضو ورزشی شورای شهر تبریز در رابطه با مدیرعاملی علیرضا رحیمی در سازمان فرهنگی، ورزش و هنری شهرداری اعلام داشت: باید بگویم مدیرعاملی مجدد دکتر رحیمی به علاقه‌مندی خودش بستگی دارد. ایشان اگر بخواهند دوباره به این عرصه ورود کنند باید خود را با شرایط جدید سازمان و محدودتر شدن اختیارات وقف بدهند. البته در این زمینه آقای شهردار تصمیم نهایی را اتخاذ خواهد کرد.

وی به بحث انحلال تیم‌های ورزشی شهرداری در سال ۹۸ پرداخت و تصریح کرد: تیم‌هایی که به بومی‌گرایی روی آورده و به ریشه ورزش استان کمک کنند ما هم سعی خواهیم کرد از این تیم‌ها حمایت کنیم تا مشکلی پیش نیاید. در این راه هم نباید نگاه مدالی و قهرمانی داشت بلکه باید از ریشه استعدادیابی شده و به فکر توسعه پایدار در ورزش استان بود تا علاقه‌مندی همشهریان بیشتر شود. شهرداری خود را ملزم می‌داند تا از ورزش همگانی و توسعه ورزش شهروندی حمایت کند.

سعید نیکوخصلت با تأکید بر اینکه ادامه حیات تیم‌های سازمان ورزش به بومی‌گرایی بستگی دارد، ابراز داشت: این کار ضمن اینکه موجب دلگرمی ورزشکاران‌مان خواهد بود، منجر به کشف استعدادهای بیشتری شده و کمک بزرگی برای ورزش استان و حتی کشور خواهد بود. بنده به عنوان عضو شورای شهر حمایت کامل خود را از بازیکنان بومی اعلام می‌کنم چراکه معتقدم باید به این بازیکنان بها بدهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شورای شهر تبریز با تیم‌داری شهرداری تبریز در سال آینده با بازیکنان غیربومی صد در صد مخالف است ولی اینطور هم نیست که این تیم‌ها را به یکباره و از ریشه از بدنه شهرداری جدا سازیم. در واقع باید گام به گام بسترسازی کنیم تا با واگذاری به بخش خصوصی، لطمه‌ای وارد این تیم‌ها نشود. البته باید در واگذاری هم نهایت دقت به خرج داده شود

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.