استاندار آذربایجان شرقی به خط انتقال آب رودخانه ارس به تبریز اشاره کرد و گفت: تا به حال ۳۵ کیلومتر از این پروژه پیشرفت داشته و کار ۶ ایستگاه پمپاژ به اتمام رسیده است.

به گزارش آیرال خبر، محمدرضا پورمحمدی در حاشیه بازدید از پروژه بهره‌برداری از آب رودخانه ارس و در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در جلفا، با اشاره به روند پیشرفت پروژه بهره برداری از آب رودخانه ارس، اظهارداشت: در این پروژه ۱۰۲ میلیون متر مکعب حق آب شرب و ۱۸۰ میلیون متر مکعب حق آب صنعتی و کشاورزی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی به خط انتقال آب رودخانه ارس به تبریز اشاره کرد و گفت: تا بحال ۳۵ کیلومتر از این پروژه پیشرفت داشته و کار ۶ ایستگاه پمپاژ به اتمام رسیده است.

پورمحمدی ادامه داد: در سدهای گلفرج و گردیان که تقریبا کار آنها اتمام یافته، مورد استفاده قرار می‌گیرد و در ماه‌های آتی نیز از یکانات و هرزندآب بهره برداری خواهد شد.

وی پیشرفت این پروژه را در سطح مطلوب ارزیابی کرد و خاطرنشان ساخت: اعتبار ۳۵ کیلومتر ابتدائی این پروژه از محل اعتبارات آب‌های مرزی و با تمهیدات اندیشیده شده نیر بقیه اعتبارات از محل فاینانس(وام‌های خارجی) تامین خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی، در پایان ابراز داشت: به این پروژه ۸۰۰ میلیارد تومان تابحال هزینه شده است که ۶۰۰ هزار یورو اعتبار نیاز دارد که تا بتوانیم تا ۳ سال آینده بقیه این پروژه را تکمیل کنیم.

وی مساحت آبیاری اراضی کشاورزی این پروژه را ۹ هزار کیلومتر مربع عنوان کرد و افزود: به ۵ هزار کیلومتر مربع از این زمین‌های کشاورزی آب داده شده است و ۴ هزار کیلومتر بعدی را نیز در آینده نزدیک بهره برداری خواهیم کرد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.