آیرال خبر
به گزارش آیرال، شامگاه سه شنبه، جلسه شورای سیاستگذاری تبریز 2018 با حضور ” محمد صادق پورمهدی” معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، “صادق نجفی” شهردار کلانشهر تبریز، “مرتضی آبدار” مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و جمعی از اعضای کارگروه های اجرایی تبریز 2018 برگزار شد.

در این جلسه “محمد صادق پورمهدی” با اشاره به فرصت کوتاه باقی مانده تا تبریز 2018 و ضرورت توجه مسئولان به این مهم و شرکت مستمر در جلسات شورا، بیان کرد: با توجه به اینکه فرصت زیادی تا رویداد تاریخی تبریز 2018 باقی نمانده است، خواهشمندیم تا مسئولان و اعضای کمیته های مربوط بطور جدی و مستمر جلسات شورای سیاست گذاری را پیگیری کنند.

وی پس از ارائه گزارش شهردار تبریز از آخرین برنامه های تدوین شده جهت پیشبرد تبریز 2018، ادامه داد: خواهشمندیم از این پس شهرداری برنامه هایی را که در راستای تبریز 2018 پیشنهاد می کند، به صورت مکتوب ارائه دهد، تنها زمانی برنامه حقیقتا پذیرفته خواهد شد که با برنامه ریزی و زمانبندی مشخص ارائه شده باشد!

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با استقبال از انتقادات سازنده در راستای آمادگی هرچه بیشتر استان جهت استقبال از مسافرین کشورهای اسلامی در سال 2018 گفت: تمامی انتقادات را با تمام وجود می پذیرم و تمامی تلاش خود برای پیگیری اعتبارات ملی را نیز انجام می دهم. اما برای کار کردن؛ نباید منتظر تخصیص اعتبارات از سوی دستگاه های مرکزی باشیم.

پورمهدی افزود: سایر دستگاه های اجرایی دخیل در تبریز 2018 نیز، برنامه های خود را به شورا ارائه دهند و تنها پیگیر تخصیص 10 درصد از اعتبارات متمرکز دستگاه های ملی به امر تبریز 2018 نباشند.

وی تاکید کرد: تمرکز اصلی برنامه های 2018 بر روی تبریز است و تلاش می کنیم که سایر شهرستان ها نیز از برنامه های درنظر گرفته شده در این رویداد فرهنگی بهره مند شوند.

پورمهدی با انتقاد بر بخشی از گزارش عملکرد معاون عمرانی شهرداری تبریز، مبنی بر افتتاح ساختمان جدید پایانه ترمینال تبریز،عنوان کرد: بسیاری از برنامه‌ها اگر تبریز 2018 هم نبود در تبریز اجرا می شد و از این پس هیچ کسی نباید برنامه های کلیشه ای خود را به حساب تبریز 2018 بگذارد.

وی همچنین در ادامه سخنان خود با انتقاد از معاون فرهنگی و هنری شهرداری تبریز، اضافه کرد: انتظار ا از شهرداری ارائه برنامه ها و تصاویر جدیدی از تبریز است، شایسته نیست با اقلام اطلاع رسانی بصری تکراری در جلسه به گزارش عملکرد بپردازید.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه “استان ما ظرفیت‌های فراوانی در حوزه گردشگری دارد” ابراز داشت: ما می‌توانیم رسانه‌ها را پای کار بیاوریم تا رویداد تبریز 2018 مردمی‌تر برگزار شود.

پورمهدی با اشاره به گلایه شهردار تبریز مبنی بر افزایش انتقادات رسانه‌ای با افزایش حجم اقدامات عمرانی و گردشگری برای 2018 گفت: همه مدیران در اتاق شیشه‌ای نشسته‌ایم، لذا باید فضا را باز کنیم تا رسانه‌ها ایرادات ما را به ما اطلاع داده و از این ظرفیت برای مدیریت استفاده کنیم. رسانه‌ها هم باید در راستای تقویت تبریز 2018 قدم بردارند، ضمن اینکه انتقادات منصفانه هم مطرح شود
کد خبر100074
انتهای پیام/

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.