دکتر محمدامین سرکهکی,فعال سیاسی و اجتماعی کشور افزود:
چندی است رسانه هاي كردي منطقه باتمام توان وارد عرصه رقابتهاي سياسي شده اند.

در حالي كه چند روزي بيشتر به همه پرسي جدايي اقليم كردستان عراق باقي نمانده شبکه تلویزیونی «روداو» در برنامه هواشناسی خود هفت استان کُردنشین ترکیه، تمام استان‌های غربی ایران و شمال سوریه تا دریای مدیترانه را به عنوان بخشی از کُرستان بزرگ ترسیم می‌کند. كاري كه البته از مدتي قبل آغاز شده است.
اين شبكه اطلاعات درجه هواي هر منطقه را جداگانه و به تفكيك جغرافياي ايران، عراق و سوريه به مخاطب در قالب كردستان واحد و با رنگ زرد اعلام ميكند.

«روداو» به مثابه پرمخاطب‌‌ترین شبکه تلویزیونی کُردی در پنج سال اخیر نقش مهمی در پیشبرد سیاست رسانه‌ای حزب دمکرات کُردستان داشته است.

کانال تلویزیونی «روداو» بطور رسمی به تبلیغ و ترویج سیاست‌های حزب دمکرات کُردستان می‌پردازد.

اقدام اين شبكه تلويزيوني در پخش چنين برنامه ها در حاليست كه رسانه هاي ايران نسبت به تحولات كردستان عراق تقريبا در سکوت هستند و به جز پخش برخي اظهارات مقامات ايراني در اينباره هيچ واكنشي ديده نميشود.

سكوت رسانه اي ايران نسبت به اين موضوع و سپردن افكار عمومي مناطق كرد نشين ايران به شبكه هاي برون مرزي كردي، خطري است كه تا كنون هيچ كدام از مديران صدا و سيما و ساير رسانه هاي پر مخاطب كشور به آن واكنشي نشان نداده اند .

موضع رسمی جمهوری اسلامی نسبت به برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان از طریق وزارت امور خارجه کشورمان و دبیر شورای عالی امنیت ملی بیان شده و این سکوت رسانه ای در راستای مواضع رسمی کشورمان نیست.

دکتر محمد امین سرکهکی

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.