آیرال خبر- خبرهای رسیده  از نگارش نامه برای آزادی قربانعلی فرخزاد مالک بازداشتی شرکت ماشین‌سازی تبریز حکایت می‌کند.

به گزارش آیرال خبر، خبرهای رسیده از نگارش نامه و جمع آوری امضاء برای آزادی قربانعلی فرخزاد مالک بازداشتی شرکت ماشین سازی تبریز توسط کارگران این شرکت حکایت می‌کند.

این نامه که خطاب به برخی از ارکان حاکمیتی کشور نگاشته شده، در تعریف از خدمات قربانعلی‌فرخزاد مبنی بر اینکه وی پس از خرید کارخانه، حقوق کارگران را در موعد مقرر پرداخت کرده و از این حیث آرامش خیال کارگران را فراهم نموده، به امضاء رسیده است.

نکته قابل توجه این‌که مالک بازداشتی ماشین‌سازی تبریز در بدو ورود به کارخانه با استخدام حدود ۲۰۰ نفر پرسنل جدید، اقدام به افزایش نیروهای این شرکت کرده است.

از طرفی، طبق سخنان نمایندگان آذربایجان‌شرقی در جلسه تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی‌سازی کشور، روند واگذاری ماشین‌سازی در هاله‌ای از ابهام قرار داشته و خود سازمان خصوصی‌سازی از ابطال این واگذاری خبر داده بود.

استفاده ابزاری از کارگران به بهانه مشکلات مالی و رضایت از حضور مجدد فرخزاد، اقدامی است که موافقان و مخالفان زیادی پیدا کرده است به طوری که برخی این اقدام را خواسته اصلی کارگران دانسته و برخی دیگر این حرکت را از سوی نزدیکان فرخزاد قلمداد می‌کنند.

خاطرنشان می‌شود، قربانعلی فرخزاد پس از حواشی بسیار در نحوه واگذاری شرکت ماشین‌سازی تبریز توسط سازمان خصوصی‌سازی کشور، در شهریورماه سال جاری و پس از چند ماه مدیریت بر شرکت ماشین‌سازی تبریز، به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق فروش ده‌ها میلیارد ارز دولتی در بازار آزاد بازداشت شد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.