باغ صفاری

کف سازی و عملیات تسطیح، پخش خاک نباتی در باغ صفاری توسط شهرداری منطقه ۶ تبریز انجام می شود.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، همزمان با اتمام آبنمای باغ صفاری، کف سازی و همچنین عملیات پخش و تسطیح خاک نباتی برای کاشت چمن و گل و گیاه در این باغ انجام می شود.

با دستور سامان احمدزاده شهردار منطقه ۶ تبریز، عملیات کفسازی باغ صفاری توسط معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۶ با شیوه معماری باغ ایرانی اجرا می شود.

همچنین با پخش و تسطیح خاک نباتی، عملیات گلکاری و چمن کاری این پارک انجام خواهد شد.

در حال حاضر با فعالیت فشرده اکیپ های معاونت فنی و عمرانی و واحد فضای سبز خدمات شهری منطقه ۶ در باغ صفاری عملیات حفاری به منظور احداث تاسیسات عمرانی و عملیات خاکریزی و آماده سازی، پخش و تسطیح خاک زراعی و گلکاری طرح فضای سبز این پارک در حال اجراست.

به گفته شهردار منطقه ۶ تبریز، به زودی با تکمیل این پروژه، پارک محله ای شایسته ساکنان منطقه به شهروندان تقدیم خواهد شد.

با توجه به قدمت درختان کوی صفاری و عمیق بودن ریشه‌های آنها، شهرداری منطقه ۶ تبریز تلاش می کند درختان کوی صفاری را به عنوان تنها محدوده فضای سبز شهری در مسیر خیابان راه آهن حفظ و احیا کند.

گفتنی است، مجتمع مسکونی صفاری، خانه‌های سازمانی یکی از ارگان‌های دولتی بود که در سال‌های اخیر برای خشک‌کردن درختان آن و تبدیل باغ به مجتمع مسکونی تلاش‌های فراوانی شد و همین موضوع اذهان عمومی را مکدر ساخت اما شهرداری تبریز در اقدامی بدیع با تملک این ملک تصمیم به احیا و تبدیل آن به یک باغ سنتی ایرانی گرفته است.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.