عینالی

مدیر فضای سبز سازمان توسعه و عمران عون بن علی شهرداری تبریز از آغاز گلکاری تابستانه جهت طراوات بخشیدن به تفرجگاه عینالی همزمان با فرا رسیدن فصل گردشگری خبر داد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، جعفر رنجبرپور با بیان این مطلب گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان به منظور طراوات بخشیدن به تفرجگاه عینالی و بالا بردن روحیه نشاط و شادابی بین شهروندان و مسافرین عزیز گلکاری تابستانه در مسیرهای پرتردد و بوستانهای این مجموعه گردشگری آغاز شد.

رنجبرپور با اشاره به گلکاری های فصلی تفرجگاه عینالی بیان داشت: در راستای ارائه خدمات هر چه بهتر به هموطنان عزیز و افزایش زیبایی های بصری، سازمان عون بن علی شهرداری تبریز متناسب با شرایط آب و هوایی شهر و منطقه کوهستانی عینالی در طول سال با کاشت گل های متنوع و کم نیاز متناسب هر فصل، زیبایی خاصی در این تفرجگاه ایجاد می شود که استقبال خوب بازدیدکنندگان و تشویق آنها موجب دلگرمی و تلاش بیشتر همکارانم در این راستا می شود.

وی با اشاره به گونه های کاشته شده در طرح گلکاری تابستان افزود: هر ساله با توجه به تغییر فصل ها، گلکاری در تفرجگاه طی چند مرحله انجام می گیرد که طرح تابستانه از ابتدای تیرماه آغاز و حفظ و نگهداری آنها تا انتهای فصل گرما و پایان عمر گل ادامه خواهد داشت. در این طرح از انواع گل‌های گوشتی ناز که در مقابل گرما مقاومت بیشتری دارند استفاده می‌شود.

مدیرفضای سبز سازمان عون بن علی با تأکید بر مدیریت هزینه ها در گلکاری ها افزود: تلاش سازمان افزایش گل های دایمی و استفاده از تولیدات گلخانه تفرجگاه و درکنار آن کاشت گونه های کم نیاز در اولویت امر قرار دارد که علاوه بر افزایش زیبایی های تفرجگاه، در مصرف آب و هزینه خرید گل صرفه جویی شود.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.