به گزارش آیرال خبر به نقل از آناج: ماجرای بورسیه‌های غیرقانونی را به‌ یاد دارید و چنانچه از آن بی‌خبرید می‌توانید با جست‌وجویی ساده در اینترنت اطلاعات لازم را به دست آورید. یکی از پیچیده‌ترین پرونده‌های کمیسیون اصل 90 مجلس است که در آن تناقضات فراوانی به چشم می‌آید اما القصه حکایت از اعطای بورسیه به‌کسانی دارد که شرایط کسب آن را دارا نبودند و با تضییع حقوقِ سایرین دوره‌ی دکتری‌شان را مجانی سپری کرده‌اند.

زهرا ساعی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو اخیراً طی گفت‌وگویی از لزوم تحقق عدالت آموزشی سخن به میان آورده است و همین موجب شده مسایلی که سال 94 در رسانه‌ها مطرح گردید یک‌بار دیگر در صفحات مجازی بازنشر شود و محور سوالاتی از این نماینده‌ی مجلس قرار گیرد.

سایت خبری پارس‌نیوز دوازدهم اسفند سال 94 گزارشی با عنوانِ “نامزد اصلاح‌طلبان تبریز در میان فهرست سه‌هزار بورسیه‌ای دولت سابق” منتشر کرد که در سایت خبری الف نیز بازتاب یافت. در این گزارش آمده بود: “زهرا ساعی نامزد مورد حمایت اصلاح‌طلبان از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، یکی از همین بورسیه‌های غیرقانونی تحصیلی است. وی در این حوزه انتخابیه مورد حمایت حزب اعتدال و توسعه و اصلاح طلبان قبوده است.”

ادعایی که هیچگاه به آن پاسخ داده نشد تا اینکه شعار برقراری عدالت آموزشی توسط این نماینده‌ی در مظان اتهام یک‌بار دیگر ادعاهای کهنه را تکرار کرد و کاربران خواستارِ توضیح نماینده‌ی تبریز در این‌باره شدند.

کاربری به‌نام شبنم پرستش که خود را ساکن تبریز معرفی کرده است در این باره می‌نویسد: “به‌عنوان کسی که به ایشان رأی داده‌ام برایم سوالاتی پیش آمده است، خانم ساعی آیا می‌دانید هزاران نفر بهترین روزهای جوانی‌شان را صرف مطالعه برای کنکور دکتری می‌کنند؟ خانم ساعی توضیح می‌دهید یا بنده از رأیی که داده‌ام احساس پشیمانی کنم؟!”

برای اخذ توضیحات این نماینده اصلاح‌طلب سراغ او را می‌گیریم، ساعی تاکید می‌کند به‌هیچ وجه از بورسیه استفاده نکرده است و این ادعاها در زمان انتخابات مجلس دهم نیز مطرح شد و بحث تازه‌ای نیست.

وی می‌افزاید: مشغله‌ی کاری اجازه نداده است به‌صورت تمام وقت روی رساله‌ام کار کنم اما با این حال در حال تدوین آن هستم و به‌زودی دفاعیات خود را ارائه و مدرک دکتری‌ام را اخذ می‌کنم.

فارغ از آنکه در پشت پرده‌ی توئیت‌ها رازی نهفته است و جریانِ وابسته به اشخاصی همچون عباس آخوندی و طباطبایی حملات خود را به نماینده اصلاح‌طلب تبریز آغاز کرده‌اند، از ساعی انتظار می‌رود با انتشارِ کارنامه‌ی آزمون دکتری به شائبات پایان دهد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.